7
Spoisiz alan-
Akıcı, kolay okunan ve mizahi yönüyle keyifli bir kitap. Kitapçıda tesadüfen karşılaştığı bir hanımefendi tarafından, daha önce adını hiç duymadığı bir dinin peygamberi olduğunu ve uzun zamandır da onun gelmesini bekleyen büyük bir topluluğun varlığını öğreniyor veee
Spoili alan-
Kitabı bitireli birkaç gün oluyor ve yeni kavrıyorum ne demek istendiğini ya da uyduruyor muyum¿¿ Kitapta dinlere karşı mizahi bi eleştiri var. Okurken o sırada anlayamadığım çokça şey vardı. Özellikle Hakan ve Yağmur’un yaşadığı korkunç otobüs olayını anlayamamıştım, buna ne gerek vardı diye. Fakat sonradan bunun özellikle sorgulanması için yazıldığını düşündüm. Bazı insanların ve hayvanların hiçbir sebep yokken ansızın karşılaştıkları korkunç acılar ve bunun neden yaşandığı ve önlenemediği? Bazılarının kaderinde tanrının öylesine keyfinden yazdığı, hiçbir ders çıkaramayacağınız türden acılar. Uydurma bir din ve peygamberi konu alan bir kitapta neden bu kadar çok müstehcen sahne vardı ve neden bu kadar detaylı bir anlatıma gerek görülmüştü… hmmmm işte Hakan’ın yaşadığı şeylerin hepsi aslında kutsal kitapta geçen şeyler. Kitap boyunca okuduğumuz şey kutsal kitabın kendisi. Zeusvari bir anlatım. Hakan’ın kaderini yazan tanrının bu kısımlara bu kadar mesai harcamış olmasını yine eleştirinin bir parçası olarak düşündüm, belki de tamamen keyfi bölümlerdir. Anlatı boyunca Hakan’a hali hazırda yazılmış olmasına rağmen kaderini değiştirebileceği anlatılmaya çalışıldı, ama o tanrıdan aldığı söze biraz fazla güvendi. Öldürülmeme sözü aldığı için hep çok rahattı ve hiçkimseyi ciddiye almadı. Aslında Hakan’a verilen söz çiğnenmiş ve kaderinde öldürüleceği yazılmıştı, bu yüzden de tanrı/peygamber ona şansın varken kaderini değiştir mesajını verdi çokça
kez. Yani tanrı evet sözünü tutmadı ama Hakan’a da çok defa ipucu vermeye çalıştı, hakkını yememek lazım. İnsan bir şeyden emin olunca onu sorgulamayı ve şüphe etmeyi aklına getiremeyebiliyor. Yani siz siz olun kaderinize çok güvenmeyin ve istediğiniz şekli vermek için biraz kolları sıvayın, fakat hikayenizin sonunun iyi biteceğinin garantisi yine de yok elbette