·127 syf.··Beğendi
···Okunma: 23 Şubat 2025 19:51 Friedrich Nietzsche; bazen deli, bazen de delirten olarak anılsa da çok merak edilen bir filozof olduğu kesin. Daha önce Nietzsche'nin hayatını okumuştum ama kendi yazdığı eserleri merak ediyordum. Özellikle de 'Ecce Homo' kitabını okumak istedim. Babasından kalan genetik bir rahatsızlık olan akıl hastalığına Nietzsche de yakalanmış. Hastalığının ilerlediği bir dönemde yazmış olduğu bu kitap hastalığından izler de taşıyor. Kendini fazlaca övdüğünü düşünsem de daha çok kişisel bunalım, içsel hesaplaşma gibi geldi yazdıkları. Duygu ve düşüncelerini ifade ediş biçimini biraz saldırgan buldum. Alaycı bir üslup kullanmış.