İnsan doğası gereği kötüdür. Anlayışını temel alarak , devletlerin varlığını devam ettirebilmeleri için her türlü eylemleri yapmalarının meşruluğunu savunur . Hükümdar halkı yönetirken dini ve ahlakı kuralları kullanarak halkı kandırabilir.gerekirse ağır güç kullanabilir.mutlak olan hükümdar ve devlettir.