Puan vermedi·112 syf.····Okunma: 28 Şubat 2025 21:59 Canım yazarım beni hiç şaşırtmıyor çok mutluyum! Çizgisini tarzını bozmadan bu kadar üretken olabilmek ne kadar güzel... Baksanız 100 sayfa kitap ama yok yok içinde. Yardımseverlik, mücadele, azim, eşitlik, eğitim, haksızlıklara karşı sesini çıkarabilmek insanı insan yapan hemen hemen her şeye değiniyor.
Kitap 3 kişinin döngüsünden oluşuyor aslında Ortaçağda yaşayan Susanne, 90larda yetişmiş Asiye ve günümüzden Eda ile Fatoş. Bu ikili Türkçe öğretmenlerinin verdiği ödevi düşünürken Fatoş'un annesi eski bir kitapçıya gidip onlara yardımcı olabilecek şeyleri toplayıp getiriyor.. Kızlar bunları incelerken Ortaçağ Almanyasında yaşamış olan Susanne'nin mektuplarını görüyorlar ve bunun yanında bu mektupları Türkçeye çevirip onları inceleyen Asiye'nin yazdıklarını da.. Onların yaşadıkları savaştıkları bazen yenik düştükleri şeyleri okurken aslında kendi hayatlarında da bunlara benzer şeyler yaşadıklarını düşünerek bu yazılanları daha da sahiplenirler. Hayata bakış açılarını çeşitlendiren bu ikili bakalım kendi hayatlarında belki başkalarının hayatlarında da nelere dokunabilecekler? Herkesin özellikle tüm kız çocuklarının okumasını nasıl isterim. 5- 6. Sınıf kademesindeki çocuklara hitap edecektir.