Melisa Kesmez‘in Çiçeklemeler adlı kitabını okumuştum ilk önce ve bu kitabı bitirir bitirmez hemen ikinci bir kitabı olup olmadığını internette aramıştım. küçük yuvarlak taşları görür görmez hemen siparişini verdim gelir gelmez ise bir gecede bitirdiğim bir kitap oldu benim için. Duru ve sürükleyici bir anlatımı var. Her ne kadar kitapta Nergis (anne )Mehmet (baba )ve Elif kızları ana karakter olsa da bu ortak çemberde Gulsum adında hayatımızda olmasını hepimizin isteyeceği bir arkadaş olan Gulsum karakteri de var ve Elif’in eşi ‘ben güzel şeyleri hatırlamamayı sectim ‘diyen Evrende var. Bir ailenin kopuş öyküsü içinde aşkı ,sevgiyi ,sorumluluk almayı ,fedakarlığı gözler önüne seriyor. Elif Annesi Nergis’i eleştirirken yıllar sonra eleştirdiği annesinin yaptığı şeylerin aynısını Elif’in de yaptığına tanık oluyoruz. Yarım bıraktıklarımızın yüreğimizdeki sızılarını sorgulatıyor. ‘Bir şey arıyorum hayatımın karmaşası içinde ,sokak sokak dolaşıyorum ,ne aradigimi bilmiyorum ,nitekim de bulamıyorum ‘diyen Nergis’i yürek burkan Öykü üsü. Kitabı bitirince siz de içinizde biriktirdiğinizniz küçük taşlarla (hayatın içinde olan küçük ama derin anılarla )kala kalıyorsunuz. Geçmiş Aslında geride bıraktıklarımız mı ?yoksa bir gölge gibi hep yan yana bizimle mi….