Puan vermedi·96 syf.··
2025 18. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 03 Mart 2025 01:44
Böylesine şerefli ve cesur komutanımız olduğu için bir Türk genci olarak kendimi çok şanslı hissediyorum. Sizlerin cehennem dediği yerlere Osman Paşam "evim" derdi. Tanrı, Osman paşama uzun, ömürler versin. Gelelim kitaba... Kitap MUAZZAM! Bu kitabı okurken detaylarda, terminolojide boğulmuyorsunuz. Yani kitap gayet kısa ve net. Zaten Osman Paşam da gerektiği kadar konuşan, net ve derin bir kişiliktir. Kitabın ilk bölümünde savaşın ne olduğu ve tanımı, nasıl yapıldığı, teknoloji ile entegrasyonu, doktrinlerin her zaman çalışmadığını ve savaşın belirleyici unsurunun şartlar ,koordinasyon ve zeka olduğunu, savaşın bir çok koşul içerdiğini, meskun mahal muharebesi gibi konuları gayet net anlatıyor. Dediğim gibi kısa ve öz! İkinci bölümünde ise savaşın nereden patlak vereceğini, kutupların neler olabileceğini, Rusya ve Çin'in bugünün dostu ama yarının düşmanı olabileceğini, kontrolsüz Çin büyümesini, Avrupa'nın güçsüzlüğü gibi konuları anlatıyor. Çin için Hürmüz Boğazı çok kritik bir jeopolitik konum lakin bu konuya komutanımız değinmemiş. Vardır elbet bir bildiği. Üçüncü bölümde ise savaşın felsefesini, durumlara göre strateji ve taktik biçimlerini,düşünce esaslarını, coğrafyanın avantaj ve dezavantajlarını, geri çekilmenin mantığını anlatıyor ve son olarak da ilave kitap önerilerinde bulunuyor komutanımız. Benim şahsi yorumum: Hayat bir savaştır, başarmak için iyi dövüşmelisiniz. Bu sadece fiziki temaslı bir dövüş değil. Eğer mentalin zayıfsa yumruğun sana hükmeder... Şartlarını, kim olduğunu, gücünü iyi bilmelisin. Zaman gelir kavgayı başlatmayarak kazanırsın, zaman gelir karşıyı yenmekten başka çaren yoktur. Üçüncü Dünya Savaşı riskine gelecek olursak bugün çevresi Ukrayna ve Belarus hariç batı bölgesi her yerden NATO tarafından sarılı bir Rusya var. Diğer tarafında kontrolsüz büyüyen bir Çin var. Dünya artık tek kutuplu değil, NATO ile beraber BRICS ve Şangay 5'lisi var. NATO, günden güne güç kaybetmekte. ABD, Avrupa'nın eski gücünde olmadığının farkında ve güvenmiyor Avrupa'ya. Rusya ile iyi ilişkiler kurmak istiyor çünkü ABD şuan Rusya ve Çin'e tek başına meydan okuyamaz. Nükleer de ayrı bir problem. Peki Türkiye bu durumda tarafsız kalabilir mi? İklim değişimi kaynaklı insan göçüne tampon bölge olursa bana göre evet ama yine bana göre bu sefer de iç savaş riski artacaktır. Meraklısı olursa hasbihal ederiz. Son
III. Dünya SavaşıOsman Pamukoğlu · İnkılap Kitabevi · 2019621 okunma
·
100 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.