Puan vermedi·344 syf.··
2025 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 08 Mart 2025 18:46
8 Mart bir kutlama değil anma günüdür. Saygıyla anıyorum. 8 Mart 1857 tarihinde ABD'nin New York kentinde 40.000 kadın dokuma işçisi 'eşit işe eşit ücret', çalışma saatlerinde azalma ve doğum izni istemiyle greve başladı. Bu grev esnasında çıkan yangında fabrikaya kilitlenen 129 kadın işçi yaşamını yitirdi.8 Mart bir kutlama değil anma günüdür. "Bazen küçük bir hayat hikayesi binlerce kitaptan çok daha fazla şey anlatır. Ahmet Taner Kışlalı" Yazarımızın hocaların hocası ile yaptığı sohbet. Okurken ben de onlarla birlikte sohbet ediyordum. Nermin hocam o kadar güzel anlatıyordu ki zamanın nasıl geçtiğini kaç sayfa okuduğumun hiç farkına varmadım. Nermin hanım 18 eylül 1921 yılında Viyana'da doğmuş annesi Macar Baronesi Elfriede Karwinsky. Babası Mustafa süleymanoviç (Suley). Babasının ailesi Bosna hersek'ten gelen Boşnak göçmeni. Mustafa süleymanoviç fındık kuru üzüm ihracatı yapıyor ve bu nedenle sık sık Avusturya viyana'ya gidiyor bu gidip gelmelerin birinde Baronesle karşılaşıyor. Ve bir süre sonra evlenmeye karar verip evleniyorlar bu evlilikten Nermin dünyaya geliyor. 1930 yılında İstanbul'a taşınıyorlar çok güzel eşyalar alıyor barones hanım hep antika hiçbir Türk'ün evinde o eşyalardan yok. Mustafa bey arada sırada gelip gidiyor çünkü esas iş yeri izmir'dedir İstanbul'a geldikçe evde kalıyor bir süre sonra Mustafa Bey'in işleri bozulur ve intihar eder. Sonrasında baronet evdeki tüm eşyayı satar salar geri budapeşte'ye giderler orada da güzel bir hayat sürerler ama sonrasında Barones'in kumar tutkusu yüzünden elinde ne var ne yoksa kaybederler. Bu ve barones'in ilk evliliğinden olan kızının yanına taşınırlar. Bu arada Nermin ortaokulu bitirmiştir ama annesi okutmak istemez daktilo kursuna gönderip sekreterlik yapmasını ister Nermin de illa okuyacağım diye tutturur ve bir gün Türk konsolosluğuna gider orada konsolosun yanına çıkar o zamanki konsolos aynı zamanda ulu önder Atatürk'ün arkadaşı Behiç Erkin'dir. Nermin konsolosa ben Türkiye'ye gidip orada okumak istiyorum der 14 yaşındadır o zaman ve tek bir kelime Türkçe bilmemektedir ama İngilizce, Macarca, Almanca, Fransızca bilmektedir. Behiç bey nermin'e bilet alır yiyecek fişi verir ve biraz da harçlık verir gönderir Türkiye'ye 2 gün 2 gece yolculuktan sonra Sirkeci gar garına gelir orada polise gider çünkü ve hiçbir şey ona bir de mektup vermiştir onu emniyet müdürüne verecektir emniyet müdürü mektubu Okur nermin'i bir vapura bindirerek İzmir'e gönderir çünkü amcası ve halaları İzmir'de yaşamaktadır. Nermin İzmir'e varır ve amcasının evine gider kapıyı çalar içeri girer ama hiç hoş karşılanmaz çünkü yengesi istemiyor hemen haber gönderiyor amcaya amca geliyor ve karı koca kavga ediyorlar neyse fazla uzatmayayım Nermin orada zar zor kalır okumak istiyor ben okumak istiyorum diyor ve okula yazdırılır gider gelir arada bir de halaya gider halada kalır hala buna bir öneride bulunur öneri şudur kendi Almanca öğrenmek isteyenlere Almanca öğretecek kendi de Türkçe dersi alacaktır tabii ki Almanca dersini ücretli verecektir Nermin de böyle yapar ve böyle arada çalışarak liseyi bitirir üniversiteye başlar okullarını bitirir çok başarılı olur böylece bir kadının neler başaracağını hem de tek başına herkese gösterir.
Hayatını Seçen KadınSedef Kabaş · Remzi Kitabevi · 202248 okunma
·
103 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.