Puan vermedi·504 syf.··
2025 6. kitabı
Bu serinin üçüncü kitabını yıllar önce okumuş ve ansızın gelen bir istek ile bunca zaman sonra ilk kitabını okumaya başladım. Yazarın üslubunu az çok hatırlıyordum sonuçta yazar aynı yazar. Fakat ben değişmiştim. Kitaplara yaklaşımım, bakış açım artık farklıydı. Bu sebeple geçmişte ne kadar beğenmiş olsam da içimde şüpheler vardı. Daha kitabı açar açmaz ilk sayfasında Nazan Bekiroğlu' na ettiği teşekkürü okudum. Çok sevdiğim yazarın isminin zikredilmesi kitaba olan düşüncelerim pozitife evrildi. Kitabın üslubunda halen daha anlayamadığım bir gizem var. Kitap cok hızlı akıyor. Bu zamana kadar okuduğum kitaplardan edindiğim tecrübe ile rahatlıkla diyebilirim ki üslubu basit, içeriği derin kitaplar hızlı; üslubu ağır içeriği sıradan kitaplar yavaş akar. Bu kitap şaşılası bir biçimde ağır üslubuna rağmen çok hızlı bir şekilde aktı. Gerçekten yazarı tüm ictenligimle bunu başardığı için tebrik ediyorum. Kitabın içeriğine gelecek olursam zaten Şems' in hayatı olduğu son derece açık. Fakat kitap sadece Şems üzerinden ilerlememiş birçok kıssa, menkıbe, özlü söz ve Kur'an ayetlerine de yer vererek içeriği zenginleştirmiş. Birçok bilmediğim yahut bilsem de tam anlayamamış olduğum hususu öğrendim. İç aleme seyahatin derinliği, aşkın gerçek manası ve hakikatler... En çok dikkatimi çeken nokta ise 1100-1200 lü yıllarda yaşayan insanların ahlaki olgunluğunu, güven ortamı oldu. Ne güzel bir çağ. İnsanlar insan olmanın hakkını vererek yaşıyorlarmış. Kötü, pis olarak nitelendirdiğimiz olgulara dahi bir ahlak çerçevesinde yaklaşmışlar. Kitabı okuduğum kısa zaman dilimi içerisinde adeta kendimi o çağda yaşıyor hissettim. Kitabın bitmesi ile 2025 Mart' a dönüşüm beni sarstığını itiraf etmeliyim. Ve de sözlerimi bitirirken bahsetmeden geçmek istemediğim bir özel denk geliş sebebiyle bu kitabı kalbimin dehlizlerine koyacağım. :)
Şems-i Tebrîzî Hz. Mevlânâ - Aşkın GözyaşlarıSinan Yağmur · Kapı Yayınları · 202264 okunma
·
74 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.