kurbağalar ve murbağalar
8/10
·822 syf.··
Beğendi
·
2025 4. kitabı
Uzun bir yolculuğun sonuna geldik. Kalın kitaplardan ayrılırken ince kitaplara kıyasla daha fazla zorlanıyorum çünkü karakterleri, konuyu, zamanı, mekanı benimsemiş oluyorum bu da kitabın sonunu okurken daha da göze çarpar hale getiriyor. Normalde kitaba 7 puan verecektim çünkü konusu ve karakterleri itibariyle kesinlikle bir yediyi hak ediyor fakat final -o asla istemediğim ve kitap boyunca da hayır bu olmasın dediğim şey- mahvetti beni gerçekten bu yüzden 8 puan ideal olduğunu düşündüm. Aslında yazarın edebi yönü ağır bassaydı yani kullandığı kelimeler, ithamlar kendi fikirlerinin felsefesi vs. 10/10 kitap olurdu ancak yazar ne kadar içerik açısından zengin bir kitap yazmış olsa da edebi üslubu neredeyse yoktu hatta aklına geldikçe yazmış düzenlememiş gibi bir fikir oluşturdu bende. Fakat hikayeye laf edemem çok güzeldi. Sosyal medyada özellikle de globaldeki popülerliğiyle alıp okuduğum bir kitap oldu. Bu insanlar neyine bu kadar ağlayıp perişan oluyorlar ne olabilir ki? sorularıyla bu hikayeye başladım ve dün gece yarısı bitirdim aslında kitabı. Ağlattı mı evet mahvetti mi beni o da evet çünkü bitirdiğimde önce duvara daha sonra da tavana boş boş bakıp sindirmem gerektiğini fark ettim ve daha sonra da uykuya daldım. Bugün ise -şu an saat 12.30'a geliyor- ne kadar üslup başarılı olmasa da hikayeye yazık edemeyeceğimi düşünerek inceleme yazmaya başladım. Hikayemiz dört üniversite arkadaşı olan Jude, Willem, JB ve Malcolm arasındaki dostluk, arkadaşlık, aşk.. gibi kavramları işliyor. Fakat genel olarak Jude'un talihsiz kaderi üzerine şekillenmiş kitap ve okurken o üzücü geçmişini hazmetmek pek kolay olmadı. Karakterleri uzun uzun açıklaması -yaklaşık kitabın yarısına kadar- kimi okurlar tarafından beğenilmezken ben beğendim açıkçası çünkü bu hikaye için kesinlikle gerekiyordu bence. Karakterlerden favorim Willem idi. Benim için çok huzur verici bir karakterdi ancak yüzde yüz masum bir karakter değildi fakat Jude'a olan tavrının nahifliği ve aşkı kitabı daha da okunur kıldı. JB karakteri en saçma karakterdi bu kitapta ama özünde kötü biri olduğunu düşünmüyorum sadece biraz fazla sinir bozucuydu. Malcolm karakteri aslında bir görünmez karakter gibiydi bu arkadaş grubundaki en nötr karakter olduğunu düşündüm. Jude ise koca bir üç nokta ne anlatarak bitirilebilir ne de virgülle devam edilinebilir bundan dolayı sadece okunarak herkesin kalbinde kendine has küçük bir Jude karakteri olarak tanımlanabileceği düşüncesi içerisindeyim. Yoğun ve özel bir karakterdi çünkü. Son olarak kitabın beni kötü yönde etkileyen bir kısmı oldu o da Jude'un iştahsız bir karakter oluşuydu. Çünkü bu kitabı okumaya başladığımda ben de iştahsızdım ve bu daha da iştahsız olmama evrildi. 12 Hazirana kadar böyle devam etmez diye umuyordum Jude ...
Değersiz Bir HayatHanya Yanagihara · Doğan Kitap · 20245,6bin okunma
·
52 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.