Maalesef böyle bir yazarın bu kadar büyük bir eserini okuyup da bahsedilen o lezzeti, o derinliği yakalayamamak çok üzücü. Dostoyevski en çok sevdiğim yazarlardan biri olmasına ve şu ana kadar külliyatının en iyi eserlerini okuyup da derinden etkilenmeme rağmen bu eserine bir türlü giremedim; konu/kitap, Prens Mışkin'den çok ama çok fazla ve bence yersiz şekilde ve yersiz karakterler sebebiyle çok ayrılıyor. Dostoyevski bu eserinde bir tek hizmetçilerin dünyasına girmemiş, onun dışında adı anılan kim varsa uzun uzun incelenmiş durumda. Ama bu, kitaptan alınacak zevki alıp götürüyor. İleride bir gün bir kez daha okumak ve yeniden değerlendirmek istiyorum.