Bakış Açısının Önemi
6/10
·328 syf.··
2025 3. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 10 Mart 2025 17:24
II. Dünya Savaşı'nı anlatan güzel bir kitap ancak yine bir batılı yazar tarafından kendi bakış açısına göre yazılmış. Tabi ki bir bakış açısıyla yazılması gerekir ama taraf olarak yazılması beni rahatsız ediyor. Yahudi soykırımı için neredeyse 1 bölümden fazla alan ayrılmış. Ancak Yahudi düşmanlığının neden kaynaklandığının sosyolojik olarak açıklamasını yeterli görmüyorum. Şöyle yazılıyor genelde, Hitler Yahudi düşmanlığından besleniyordu ve sonunda Yahudi düşmanı oldu? peki ama Hitler Yahudi düşmanı neden oldu? Neden Yahudileri hedef seçti ve Yahudileri en aşağı ırk olarak görüyordu. Bunların cevabını alamadım. Sonra Amerikalı ve İngilizlerin yaptığı soykırımları meşrulaştırmaya çalışılıyor. Bu bile bir suç eğer Hitler ne kadar zalimse batılı devletlerde bir o kadar zalim ve savaş suçlusu sayılırlar. Japonya'ya atılan atom bombası için şu yorumu meşrulaştırıyor kitap; Japonya gün geçtikçe savaşta daha dirençli olduğundan yüzbinlerce ABD askerinin ölümü ile sonuçlanacağı için bu atom bombasını atmak zorundaydı. Ayrıca Hitler tarafından Yahudileri hedef gösterilmesinin nedeni Yahudilerin de üstün ırk inancından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Yahudiler kutsal kitaplarında diğer insanlardan üstün olduklarını defalarca vurgulamıştır. Hitlerde Alman ırkının üstün olduğuna inanıyordu. Bundan dolayı Yahudileri kendisine rakip olarak görmüş ve onları yok etmek istemiş olabilir. Ancak bunu daha belirten bir yazıya denk gelmedim. Büyük ihtimalle II. Dünya Savaşı'nı anlatan bir tarih kitabı yazmak ileride bana nasip olacak.
31 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.