Bismillahirrahmanirrahim,
Arslan Pençesi olarak tarihe geçen hamiyet ve hamaset kahramanı
Sa'd b. Ebî Vakkas.
Peygamber efendimizin "Sa'd b. Ebî Vakkas harp sevdalısı bir adamdır." dediği,
Risalet davası uğruna ilk kanı akıtan, ilk oku atan ve ilk oku yeme şerefine nail
olan,
17 yaşında İslam ile tanışıp Hz. Ebubekir vesilesiyle ilk 7 müslümandan biri
olma şerefine erişen,
Uhud Savaşı'nda Peygamber efendimizin yanında tüm gücüyle savaşan ve
Peygamber efendimizin ilk olarak ona o anda "At ey Sa'd! Anam babam sana
feda olsun!" dediği mübarek genç..
Genç yaşta iman şerbetini içip Darül Erkam'ın talebelerinden birisi,
Annesinin en kıymetlisi iken en büyük imtihan ve zorlukları annesinden
çekmesine rağmen ki tutumu,
Canımız Peygamber efendimizin "Sa'd benim dayımdır, kimin böyle bir dayısı
var, göstersin bakalım!" dediği,
Hadis külliyatlarına 271 tane hadis kazandıran,
Kendisinin de söylediği hakkında 4 ayet indirilen sahabe..
1- "Biz insana Anne babasına iyilik etmesini tavsiye ettik. Senin ilminin
bulunmadığı bir hususta, eğer seni şirke zorlarlarsa onlara itaat etme, ancak
dünyada iyilikle davran!"
(Lokman suresi 15. ayet)
2-"De ki: (Ey Muhammed) Sana ganimetlere dair soru sorarlar, de ki:
Ganimetler Allah'ın ve Peygamber'inindir."
(Enfal suresi 1. ayet)
3-"Şarap kumar dikilitaşlar ve oklar şeytan işi pis şeylerdir." (Maide suresi 9.
ayet)
4- (rivayetin içerisinde inen ayetin hangisi olduğu belirtilmemiştir.)
Muhammed Emin Yıldırım'ın kitabın sonunda değindiği yere sizinle de
paylaşmak istiyorum.
Her geçen gün biraz daha korkaklaştığımız, elde ettiğimiz nimetler artınca
kaybetme adına biraz daha endişelendiğimiz, günaha ve harama karşı
hassasiyetlerimizi yitirdiğimiz şu zaman dilimlerinde, Hz. Sa'd'ın hamiyetine ve
altı sadece heyecan ile değil, iman ile dolu olan hamasetine ne kadar
ihtiyacımız var?
Sa'd b. Ebi Vakkas medine'den yola çıkarak Şam, Şam'dan Kadisiye'ye,
Kadisiye'den Medâin'e uzandı; dur durak tanımadan, nehir ırmak engellerine
takılmadan gidebilecek en son noktaya kadar imanın mesajlarını taşıdı.
Sasanileri tarihin sayfalarına gömdü. Şu an halen o coğrafyalarda iman en
güçlü sedası ile yankılanıyorsa, onların o topraklara serptikleri tohumlar
sayesindedir.
Allah Ondan ve Onlardan razı olsun..
Muhammed Emin Yıldırım'ın çıkardığı bu serinin hangi kitabını okusam
gözyaşlarımı tutamıyorum. Ve okudukça daha çok okuma isteğim ve hevesim
artıyor. Okudukça okuyasım geliyor keşke hiç bitmese diyorum. Allah razı
olsun..
Sahabelerden öğrenecek çok şeyimiz var,
Allah onların yolunu takip edebilmeyi, onları örnek almayı nasip etsin bize..
Bu kitabı okumama vesile olan ve bana hediye etmek isteyen, eden
Korkmaz♘ hocama da çok teşekkür ederim, Allah razı olsun
İncelememi kitabın da bitirdiği bir dua ile bitirmek istiyorum,
Rabbim bizleri onların yolundan bir an olsun ayırmasın.
Onların aşklarından, sevdalarından, hamiyetlerinden ve hamasetlerinden bizleri
de nasipdar eylesin.
Gerçek manada onları sevebilmeyi, onların sevdiklerini sevmeyi,
sevmediklerinden yüz çevirebilmeyi nasip etsin bizlere.
Bizleri bu dünyada onların ayak izlerinden ayırmasın. Hayatımızı onların yolunda kılsın ki, cennette onlara komşu olma şerefine nail olanlardan eylesin.
Âmin, Âmin, Âmin..