Adsız Roman
Puan vermedi·316 syf.··
2025 17. kitabı
Gunaydinlar nasılsınız bakalım. Yine size harika bit kitap ile geldim. Zaten yazan harika biri olunca kitapları da öyle oluyor. Kitabımız 1864 Çerkes sürgünü ve soykırımını anlatıyor. Okurken sanki onlarla o ana gidiyorsunuz gibi hissediyorsunuz. Valla @semasoykan  ne yazsa okurum. Bu kitabını da okurken gözlerim dola dola okudum. O yıllardaki yaşananlar açlık,sefalet. Rus askerlerinin yaptıkları insanlara şiddetlerini, katliamlarını, insanların zorla göç ettiklerini okurken tüylerim diken diken oldu. Hala etkisindeyim. Neri ananesinden kalan antika küpü satmak için suphi amcasının dükkanına gider. Ama orada suphi amcasının yerine oğlu aras ile karşılaşır. Ama bu karşılama aslında yıllar öncesine dayanıyor. Neri arası tanısada aras onu tanıyamaz. Neri uzun yıllar yurt dışında yaşamak zorunda kalmış daha doğrusu zorunda bırakılmış dedesi tarafından. Dedesinin bir nedeni vardı onu yollamaya koruyup kollamaya. Küpü açtıklarında içinden bir sürü mektup çıkar. Bu mektuplar rahmetli ananesine aittir. Onun yazdığı romanın parçalarıdır. O mektuplarda işte yukarıda dediğim gibi çekilen acıların satırları vardır. Birde janset,jankat ve elbruz üçlüsünün hayatlarına,yaşadıklarına konuk oluyoruz. Elbruz taa çocukluğundan beri janseti sever ama bunu dile getirmesi yasaktır yaşadığı bölgede böyle birsey dile getirilemez. Yıllarca içine gömer ama bir gün açıldığında janset ona sadece dost olarak gördüğünü dile getirir. Jankat nişanlıdır. Savaşmaya gider ama bazı sebeplerden dolayı sevdiğine bir türlü gidemez. Bu üçlüyü okurken içim de hissettim onların sevdalarını. Janset bir gün Rus askerinin tacizine uğrar. Elbruz onu kurtarmaya gider ve ne olursa olsun onu canı pahasına koruyacağına nişanlısı jankata teslim edeceğini söyler. Elbruz hala seni düşünüyorum gerçekten beni çok yaraladın. Dostluğun ayrı güzeldi sevdan ayrı güzeldi sen çok başka bir adamdın. Iste o mektuplarda kaleme alınan #adsızroman 'dı. Bu kitapta derin acılar, vefa ve aşk okuyacaksınız. Ağlamaktan okumak biraz zor oluyor. Kesinlikle ve şiddetle tavsiye ederim.
1000Kitap
Adsız RomanSema Soykan · Alfa Yayıncılık · 2024911 okunma
·
51 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.