Dışına bakıp tatlı göründüğünü düşünerek öylesine başladığım bir kitaptı. Ancak başladığımda çok daha fazlası olduğunu gördüm. Hatta yer yer beni ağlattı. Öyle içten, öyle hüzünlü ve özlem dolu bir kitaptı ki Japon kültürünün ve insanının o derinlikli yanlarına yine hayran kaldım. Ölen yakınlarını sadece son bir kez daha görmek ve onlara son sözlerini söyleyebilmek isteyen insanların sipariş verdikleri anı yemeği soğuyana kadar onlarla konuşmasını konu alıyor. Kitap tam olarak Japonca'daki "aware" kelimesinin karşılığı gibi... Hatta orijinalini okuyabilseydim eminim bu kelimeye içinde rastlayacaktım (aware: Kısa ve geçici ancak inanılmaz güzellikte bir anın hem güzel olup hem de acı verici olması).
İnsan yanlarımızı, hüzünlerimizi, kayıplarımızı, yaslarımızı fantastik bir Japon dokunuşuyla hatırlatacak, sıcacık ve hüzünlü bir kucaklamayla bizleri sarıp sarmalayacak çok güzel bir roman. Okuyun derim, buna değecektir...