·520 syf.··Beğendi
···Okunma: 19 Mart 2025 14:25 Afganistan 'da kadınlara verdikleri değer , hatta değersizlik üzerine de daha önce bir kaç kitap okumuştum. Erkeklerin duydukları aşağılık kompleksi için kadınları ezmeye çalıştıkları , bir meslek sahibi olmayı engelledikleri, hatta tek başına alışverişe bile çıkamadıkları bir coğrafya. Küçük yaşta mal gibi alınıp, satılıyorlar, tacize uğruyorlar, dayak yiyorlar. Her erkek dört kadın alabiliyor vs....
Gerçekten orada doğmadığım , ailemin beni bir kız çocuğu olarak okuttuğu, bir meslek sahibi olduğum için çok şanslıyım. Bunun için de ne kadar Ata'ma dua etsem azdır.
Bu kitaba gelirsek iki kadın karakter var. Taliban devrinde yaşıyan Rahima ve 100 yıl önce büyük büyük annesi Shekiba. İkisi de özgürlükleri için mücadele ettiler, çok uğraştılar ve başardılar.
Tüm Afgan kadınlarına ve hemcinslerime ,
kompleksli erkekler tarafından dert görmemeleri en büyük dileğim. Sevgi ve saygı ile kalın.