Puan vermedi·152 syf.····Okunma: 21 Mart 2025 20:01 Kitabı okuma sebebim Leyla hocanın bu konuda çok çalışmış olması ve benim de bir süredir hasetle ilgili düşüncelerim ve gözlemlerimdi. Yani özellikle seçtiğim, okumak istediğim bir konuydu. Yıllar önce Leyla Navaro’nun TedX konuşmasını izlemiştim, kitabın özeti sayılabilir o konuşma. Ama elbette kitap daha bilgilendirici, daha ayrıntılı ve anlaşılması açısından daha fazla örnek barındırıyor. Bazen öfkemiz bile hoş görülebilirken haset etmemiz hoş görülmesi mümkün olmayan bir duygu gibi öğretilir. Biz de haset duygumuzu bu nedenle saklar hatta kabullenmeyiz. Kitap tam da burada yardımcı oluyor. Çünkü her duygu gibi haset de gayet insani ve kabul edilebildiği andan itibaren geliştirici de. Kısacası haseti kabul etmeyip kendimize, etrafımıza zarar vermektense; bu duygunun eksik olduğumuz tarafımızı keşfedip gelişmemize yardımcı olmasını sağlayabiliriz. Haset ettiğini fark eden, bu duygusunu açamayan, konuşamayan herkese tavsiyemdir.