Tarihçi "unumu eleyip, eleyiğimi astım" demiş. Salih Özbaran son kitabım dediği kitap aslında bir iç dökmesi ve dert yanması... 16-17 yy. Diye başlık atmış olsa da günümüzden bahsediyor. Önsöz de amacını açıklayarak tarafsız olmadığını şuan içinde bulunduğumuz Türkiye'nin dertlerini anlatıyor. Osmanlı, Osmanlı diye tutturan siyasilerin Osmanlı'nın olumsuz siyasetini(yolsuzluk, rüşvet...) örnek aldığını, sınır genişleme diye tutturulan boş hayallerle ülkeyi ekonomik çıkmaza sürüklediğini geçmişten örneklerle veriyor. Tarihçi alanında uzman diğer Tarihçilerden alıntı yaparak ve kitap isimleri vererek yeni okunacak kitaplar listesi yaptırmış da oldu. Kisa öz bir kitapti. Tarih kitabından çok bir dert yanmasıydı.