Kitap yazarın ölümünden yıllar sonra derlenmiş öykülerinden oluşuyor. Bu öyküler çok geniş bir zaman aralığında, farklı yerlerde yazılıp yayımlanmış. Bu durum kitapta konu ve üslup bakımından bir bütünlük olmamasına sebep olmuş. Yani öyküler yan yana biraz alakasız duruyor. Kimi öykü çok etkileyiciyken, kimini anlamakta zorlandım.
Yazarın gözlem gücü çok yüksek. Kısa öykülerde derin insan manzaraları sunabilmiş. Genelde karamsar temalar işlense de 1950'lerden çeşit çeşit insan manzaralarına rastlamak hoşuma gitti.