Uzun yıllar önce Sefiller ve
Notre dame in Kamburu nu okuduğumdan beri hayranı olduğum yazarın, okuduğum 3.kitabı.
Kitap bana göre Hugo'nun yaşadığı dönemdeki idam mahkumiyetine bir başkaldırış olduğu yönünde. Her kim ne yapmış, ne yaşamış olursa olsun herkesin yaşamaya hakkı olduğunu ,mahkûmun her gün ölümle yüzleşmesini, çaresizliği,adalet sistemini ve hüznü barındıran harika bir roman.Klasikleri okuyamiyorum diyen arkadaşlara da klasiklere başlangıç bir kitabı olarak tavsiye edebilirim.Hugo'nun 26 yaşında böyle bir eser yazabilmiş olması kendisine hayranligimi bir kat daha artırdı.