Romalı devlet adamı ve düşünür Cicero,eserde tanıdığı insanları kurgusal olarak bir araya getirip,dostluğun faydaları ve sınırları hakkında öğütler vermiş. M.Ö.verilen bu öğütler eminim dostluğa önem veren herkesin hoşuna gidecek türden.
Öncelikle sadece ‘iyi insanlar’ın arasında dostluk olabileceğini düşünen Cicero,ikinci olmazsa olmazın ‘erdemli bireyler’olunmasının altını çiziyor. Hiçbir fayda beklentisine girilmeden,dürüstlükle,güvenle,iyi niyetle kurulan dostlukların da ömürlerin son gününe kadar yaşayacağına inanıyor.
Bir de Dünya kadar malınız olsa da paylaşacak dostunuz yoksa dünyanın en fakirisiniz diyor Cicero. Ne kadar da doğru değil mi? Ancak belli ki o dönemlerde de parayla,makamla kışkıran tipler varmış ki onları da rezil hayvan sürülerine benzetiyor. Böylelerinden arınabilmek için de yaşımız ve karakterimiz oturduğunda kendimizle kalıp sıkı bir eleme yapmamız gerektiğini ifade ediyor.
Cicero’nun dediği gibi dostluğu yaşamdan çıkarırsanız güneşi aydan çıkarmış olursunuz ve bu hayatta dostluktan daha iyi ve güzel bir şeyimiz yok maalesef. Sizin de hayatınızda güzel dostlarınız varsa onları koruyun ve hiç kaybetmeyin. Hayat bazen hiçbirimize ikinci bir şans tanımayabiliyor.