Kitap bir roman değil. Bir toplumun gelişim süreci o kadar güzel anlatılmış ki hiç sıkılmıyorsunuz okurken. Zor bir coğrafyada yıllarca İsveç ve Rusya'nın zincirleri ile yaşayan bir Bir toplumun yığın olmaktan çıkıp üreten vatandaşlar olmaları kendi bataklıklarından kurtulmaları anlatılmış. Anlatılan her şey tam bir dersin niteliğinde ülkenin yükselişi tek bir liderle veya tek bir alanda değil kültür sanat sanayi sağlık eğitim din her alanda meslek gruplarının ayrı ayrı kahramanlıklarıyla gerçekleşmiş. Diğer önemli tarafı ise bilinçlenme sadece toplumun üst tabakasında kalmamış halka indirmek için herkes canla başla çalışmış.kitabın okurken bir çok konuda araştırma yapma ihtiyacı duydum bu da kitabın diğer güzel tarafıydı. Kitapta bir tiyatro oyununda anlattılan Habil ile Kabil yorumu çok dikkat çekiciydi .Kitap genellikle her hafta yapılan konferansların alıntılarıdan oluşuyordu konferanslar sohbet havasındaki anekdotlardan oluştuğu için hiç sıkıcı olmadı, muhakkak okuyun derim.