Öncelikle H.P. Lovecraft'ın okuduğum ilk kitabı olduğunu söyleyerek başlamak istiyorum. Kitapçıda korku türünde bir kitap ararken öneri üzerine aldım bir küçük uyarıda bulundu öneren kişi eğer fantastik türü seviyorsanız güzel diye, ben de sevdiğim için düşünmeden aldım. Am o kadar büyük bir hayal kırıklığına uğradım ki anlatamam. Nem hayatım boyunca okuduğum kitaplarda bu kadar betimleme görmemişimdir. Sanki nir roman nir hikaye bir kurgu değil, gerçekten nir rapor okuyormuşum gibi hissettirdi. Bu yazarın anlatım ve etkileme başarısından değil teknik bilgi ve betimleme fazlalığından kaynaklanıyor. Korku ve merak kısmına gelirsek, bunu sadece diğer kampa ilk gittiklerinde karşılaştıkları manzara anlatılırken yaklaşık bir buçuk sayfada yaşadım.
Dili kesinlikle akıcı değil, sürükleyici bir roman değil, açıkcası beni çok da merak ettirmedi çünkü yazarın beni yarı yolda bırakıp her şeyi havada bırakacağından emindim okurken. Ne yazık ki yapılan iyi yorumlara da çok anlam veremedim eğer arkeoloji uzmanı vs seğilseniz ilgi çekici bir roman olmayacaktır ne yazık ki. Yine de okuyacak olanlara kolaylıklar dilerim.