Sebep sonuç ilişkisiyle olayları anlatan bir kitap. Gerçekten Hulefai Raşidin dönemi için güzel bir kitap. Diğer ciltleri de okumak nasip olur inşallah. Bu cilt Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman ve hz. Ali dönemini ele alıyor. (Kısa da olsa biraz Hz. Hasan’dan da bahsediyor) Bize İslam tarihi profesörü dekanımız İrfan Aycan tavsiye etti, ve gerçekten sebep sonuç olarak değerlendirmek lazım o dönemleri. Biz bu olayları sebep sonuçla değil de farklı bir şekilde yorumlarsak, geçmişte olan hiç bir şeyden ders alamayız.