Biraz Yağmur Kimseyi İncitmez, Kemal Sayar'dan okuduğum Fikir yazısı olmasına rağmen, öyle sıcak, öyle içten bir dili vardı ki... Sayfaları çevirdikçe sanki bir yazarı değil de bir dostu dinliyormuşum gibi hissettim. Düşünceleriyle sizi sarıp sarmalayan, yormayan, ama düşündüren bir anlatım...
Psikolojik kitaplara karşı mesafeli olan ben bile, bu kadar sade, anlaşılır ve araştırmalarla desteklenmiş bir metinle karşılaşınca şaşırdım. Bu yalınlık, kitabı daha da sevmeme sebep oldu.
Ama asıl kalbime dokunan neydi biliyor musunuz? Kitabın her satırında insanı insan yapan değerlerin altını çizen bir yazarla karşılaşmak... Sevgi, hoşgörü, merhamet, anlayış... Unuttuğumuz ama aslında en çok ihtiyaç duyduğumuz şeyler. Ve Sayar, tüm bunları öyle güzel anlatıyor ki, hayata, insanlara bakış açınız değişiyor.
Bence ölmeden önce mutlaka Kemal Sayar’ın bir kitabına yer açın hayatınızda. Pişman olmazsınız.
Kalbiniz açık, gününüz aydın olsun.