Puan vermedi·383 syf.··
2025 14. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 22 Nisan 2025 00:47
Onun gururunu ben de kolaylıkla hoş görebilirdim.Benim gururuma dokunmamış olsaydı…” Aşk,gurur,ön yargı….Biraz kibir,biraz küstahlık ve çok bilmişlik okuyacaksınız… Elizabeth,Jane,Lydia,Mary ve Kitty…Her biri farklı karakterlere sahip beş kız kardeş…Kızlarını balodan baloya gezdirip zengin kocaya vermek dışında hiç bir annelik duygusuna sahip olmayan bir anne…Vurdumduymaz bir baba… Her şey Bennet ailesinin yaşadığı küçük bir taşra kasabasına Bay Darcy’nin yerleşmesi ile başlar..Elizabeth,Darcy ile tanıştığında onu çok kibirli ve sevimsiz bulur..İkisi arasında tutkulu bir aşk ve zıtlıklar başlar..Farkında olmadan bu kadar büyük bir sevginin esin kaynağı olmak elbette ki Elizabeth için gurur vericiydi…Ama Bay Darcy’nin gururu….Onun gururu kadar Elizabeth ‘inde kendini beğenmişliği ve ukalalığı vardı.. Darcy’nin kendini ifade ettiği mektubundan sonra ona daha çok yakınlık hissedeceksiniz..Herkes onu gururlu ve kibirli görse de aslında;insanlara güvenmemesi ve onlara karşı temkinli davranmasıdır…Bu yüzden favori karakterim Bay Darcy’dir..Elizabeth’in önyargısı ve kibri daha çok zirvede.. Kadınlara gösterilen değersizlik,kız çocuklarına miras dahi hiç bir hak tanınmaması,kızların evlilik dışında başka hiçbir hayallerinin ve ideallerinin olmaması gerçekten sinir bozucu… Kitapta çok fazla karakterler olması ve ilk başlarda Mr.Mrs.Miss. şeklinde hitap edilip,sonrasında soyadı ile devam edilmesi oldukça kafa karıştırıcı okurken çok zorlandım… Pembe dizi tadında,oldukça güzel mesajlar veren iyi bir kitaptı.. “Kadın değişirse dünya değişir…” Kitaplarla ve sevgiyle kalın .
1000Kitap
Aşk ve GururJane Austen · Armada Yayınları · 202098bin okunma
·
131 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.