5/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2025 4. kitabı
Kitabı okumaya katıksız kelimesinin ilgimi çekmesi ile başladım Google'dan girdim araştırdım saf sevgi anlamına geliyormuş bana bir yerden tanıdık geldi, güzel bir hikaye olduğuna inandım ve nasıl olsa Jack London yazmış dedim. Kaliteli bir kitap olduğundan adım gibi emindim. Kitabı ilk okumaya başladığım zaman beyaz dişe aşırı benzettim. Aynı olay örgüsüydü hatta okuyanlar bilir ordada kurt ve insan ilişkileri anlatılıyordu .Sanki beyaz diş'i okuyormuşum hissine kapıldım ama tabii kitap ilerledikçe Michael adındaki köpek maceradan maceraya atladıkça farklı olduğunu görmüş oldum. kimi bölümler güldürdü kimi bölümler üzdü ama genel olarak akıcı bir kitaptı. Michael adındaki köpek küçük yaşta sahibinden koparılıyor ve insanların ondaki yeteneği keşfettikten sonra para kazanmak için sirklere gemilere hatta dövüşlere zorladığı acımasız bir hayata sürükleniyor maalesef. Kitapta beni rahatsız eden iki şey var biri kwaque'ye yapılan zenci bir köle muamelesi bir diğeri de hayvanlara yapılan eziyetler. Kitabın bazı yerlerinde hayvanlara o kadar üzüldüm ki insanların hayvanlara çektirdikleri zulüm o kadar dokundu ki bana şeyi düşündürdü evrendeki belki de en tehlikeli yaratık insanlardır.. üzücü ama gerçek.. Özellikle bir bölümde ayıya inatla yapılan işkence okurken içimi parçaladı kendimi sorguladım..ya insanlar nasıl bu kadar cani bu kadar acımasız olabiliyor dedim ama demekle kaldı hiçbir şey değişmedi.. hala sirkler var hala hayvanat bahçeleri var ve hala bilinçsizce böyle yerlere giden böyle yerlere para harcayan insanlar var.. belki de herkes bu kitabı okursa bilinçlenip hayvanlara zarar vermeyi bırakır artık.. diyeceğim de bebeklerin çocukların öldürüldüğü bir dünyada yaşıyoruz:(..sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz?.. ayrıca hayvanlara yapılan bu eziyetler bu kadar detaylı anlatıldığı için kitap genel olarak beni bunalttı yani bir an önce bitirmek istedim. Michael jerry'nin kardeşi olarak geçirilseydi Türkçeye belki bu denli bir beklentiyle okumayacaktım hem olaya da daha hakim bir başlık olurdu bence. Başlık katıksız Sevgi olunca çok farklı şeyler bekledim özellikle de kitabın sonunda ama olsun Jack Londonun canı sağolsun ne diyiyim ki yapacak bişey yok. Spoiler içeriyor; Kitaptaki tek hayal kırıklığının kamarotla köpeğin tekrar bir araya gelmemesi içimde bir ukte bıraktı. Son sayfaya kadar acaba kavuşacaklar mı? ha kavuştu ha kavuşacak dedim yokk adam ortada yok.. bence başlık katıksız sevgi ise ona göre bir son yapılmalıydı..daha doğrusu türkçeye Michael jerry'nin kardeşi olarak geçirilmeliydi..olduğu gibi. Dag daughtry ye noldu en son cüzam teşhisi konulmuştu.. adam öldü mü kaldı mı en azından onu söyleseydi yine bu kadar büyük bir hayal kırıklığı yaşamazdım. Sonuçta kitabın ismi, en azından türkçeye çevrilmiş olan katıksız sevgi(saf sevgi)' den bir beklentim vardı...
1000Kitap
Katıksız SevgiJack London · Can Yayınları · 2019957 okunma
·
186 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.