10/10
·159 syf.··
Beğendi
·
2025 38. kitabı
Selamlar sevgili dostlarım Bugün konuşacağımız kitap Türkiye'de terör gerçeklerini ve terörün verdiği zararın Adana'dan Silopi 'ye göreve giden doktorumuzun tanık olduğu halk ve güvenlik güçlerimizin neler yaşayarak direndiğini anlatıyor . Öncelikle her ülkenin kendi gündeminde terör büyük bir risk teşkil eder . Özellikle etnik kökenlerin farklı ve çeşitli olduğu , huzur içinde yaşadığı coğrafyalardaki mutluluk hazmedilemez . Çünkü o milli birlik ve beraberlik içinde olan toplum onlara istedikleri kaos ve gücü veremez. İşte bu bilgiler ışığında Hendek olaylarında yaşanmış gerçekleri ve yazarımızın anılarını konuşmaya gidiyoruz şuanda . Dikkat Bu kitap hassas kalpliler ( yaşanılanlar o okudukça gözyaşı döktüm ) ve yandaşlar için zarar verici tarzda . Yazarımız tıp fakültesinin bitmesinin ardından yapılan kurada Silopi'ye giderek orada acil doktoru olarak çalışacağını öğrenmesiyle ve orada yaşanan terör olaylarını da bilmesi nedeniyle büyük bir hüzün ve korku içerisinde yola çıkarken yaşayacaklarını düşünmeden edememiş . Ee yaşanılan şeyleri okuyunca hakkı da var . 2010 'lu yılların Türkiye'si... PKK 'nın doğuda hem halka hem de güvenlik güçlerimize kan kusturduğu her gün şehit verdiğimiz yıllar . Çözüm süreci adı altında başlayan günler , kazılan hendekler ve orada bulunan sivil halkın yaşadıkları . PKK 'nın ülkenin belirli bir kısmının gelişimine izin vermemesi . Her gün kaçırılan insanlar , verdiğimiz şehitler . Öğretmenlere , doktorlara saldırarak eğitime ve sağlığa erişim hakkını da insanların ellerinden alması . Yazarımız Silopi'ye gittikten sonra hayatında tanık olmadığı şiddeti , kaosu , sevecen insanları , bombaları , parçalara ayrılmış şehitlerimizi , her gün beraber yemek yiyip sohbet ettiği ve çok sevdiği polis arkadaşlarını şehadete nasıl gönderdiğini ve herkesin hendek olaylarında kaçtığı ama kendisinin ise gönüllü olarak nasıl Adli Tabiplik yaptığını anlatıyor . Ben kitabı okurken , bir kitap okumaktan ziyade yazarımızla karşılıklı sohbet ediyormuşum da bana anılarını anlatıyormuş gibi geldi . Akıcı , sarsıcı ve ne yazık ki gerçeklerle dolu ... Büyüdüğünüz ev nasıldı bilmem ama benim büyüdüğüm evde İslam'ın, Türk Bayrağı'nın , asker ve polisin , öğretmenin , doktorun kıymeti hep çok büyüktü . Öyle ki annem ne zaman bir asker ,polis görse kuzum diyerek sevgisini gösterirdi . Böyle bir evde ve sevgiyle büyüyen biri olarak şehit olan abilerimin nasıl şehadete eriştiğini okumak beni çok duygulandırdı ve kalbimin içinin acıdığını hissettim tüm benliğimle . Sarsıcı gerçekler ancak bu kadar güzel kaleme alınabilirdi . Yazarımızın, vatan sevgisi ve insanı iyileştirmeye olan aşkı , Silopi'de yaşadıkları ve orada ellerinden tutan insanları asla unutmaması , büyük bir vefayla orada yardımda bulunması ve bu anlattıklarının hiç birinin kurgu olmaması ... Terörsüz , göz yaşı ve kan dökülmeyen geleceğimize
Şehidim ŞahidimKamil Konur · Parana · 2019199 okunma
·
95 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.