7/10
·320 syf.··
2025 36. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 01 Mayıs 2025 20:43
Her şeyden önce, Kş'yi tebrik ediyorum. İlk defa bir manganın çevirisinin rezilliği yüzünden bazı yerleri ingilizce çeviriye bakarak anlamak zorunda kaldım. Halbuki diğer iki cilt ile çevirmen de aynı. İlginç bir durum açıkçası. Ha okunmayacak seviyede mi çeviri? Yaaani bence öyle. Özellikle en önemli sahnelerde ansızın saçmalıyor çeviri. O sahneler dışında genelde aman aman çeviri sorunları yok ama yine de bu çeviriyi iyi yapmıyor bence. Baskıya gelirsem üçleme arasındaki en kaliteli baskıya sahip olabilir. Şömizi de biraz kalın, çok şaşırtıcı açıkçası, nasıl yaptı Kş böyle bir şeyi bilemiyorum. Her neyse artık serimize değinebilirim. Öncelikle kısa bir özet geçeyim. Serimiz 2 tane kızımızın "en üst katman" denen yere ulaşmalarını konu alıyor. Bu yolculukları sırasında önceki insan medeniyetlerinden kalan eşyaları görüp onları kurcalıyorlar, kendilerince yaşamı, ölümü ve birçok şeyi sorguluyorlar. Son cildimize kadar bu tatlı anların, atmosferik anların ve felsefik anların dengesi çok güzel ayarlanmıştı. Son cildimizde finale yaklaştıkça felsefi yoğunluk artıyor. Şahsen serinin felsefi anları hoşuma gitmiş olsa da bu ani felsefi yoğunluğun sadece güzel olmayan bir sonun üstünü kapatmak için olduğunu düşünüyorum. Seri boyunca kafamızda bir çok soru belirdi, kaç tanesine cevap alabildik? Belki 1 belki de 2. Ama en çok cevabını merak ettiğimiz sorulara değinilmedi bile. Tamam yazarın tercihi diyelim -her ne kadar saçmalık olsa da- eee, bu yolcululuğun amacı neydi peki?Açıkçası çok anlamlıymış gibi gösterilip "Aslında yolculuğun amacı, yolculuk boyunca edindiğiniz deneyimlerdi." diyor seri bize. Tabii bunu çok anlamlıymış gibi, bir çok süslü kelimeyle söylüyor. Tatmin edici bir final değildi. Kötü bir macera mıydı? İlk cildin hepsi ve 2. cildin 2. yarısı -yani 4.cilt- fena değildi bence. Gerisinde pek te eğlendiğimi söyleyemeyeceğim. Aksine eğlenceli olmaktansa yorucu bir deneyimdi çoğunlukla. Tavsiye eder miyim seriyi? Hoş bir atmosferi var ve bunu çok başarılı aktarıyor. Fakat bunun dışında çoğu konuda zayıf kalıyor. Bu sebeple şahsen tavsiye etmiyorum. Tabii, belki de atmosferine kapılıp benimkinden çok daha hoş bir deneyim geçirirsiniz, bilemem. Tamamen size kalmış bu 6 ciltlik maceraya atılmak. Eğer ki atılmaya karar verirseniz umarım sizin için güzel bir macera olur. İyi günler dilerim. Seriye genel olarak puanım: 7
1000Kitap
Kızların Kıyamet Yolculuğu, Cilt 5-6Tsukumizu · Komikşeyler Yayıncılık · 202510 okunma
·
74 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.