" Bu dünyada yerim yok artık, her yerden kovdular beni," der Gogol bir delinin hatıra defteri'nde ve artık dünyada gerçektende yeri olmayan bir insanı kaleme alır .yerin yedi kat üstündekiyle yedi kat altındakinin farkını gösterir ve Rus toplumundan bürokrasisinden , aristokrasisinden ince bir alayla bahsederek insanlar arasındaki uçurumu anlatır okuyucuya