Bu dünya ne sana ne de bana kalmaz
8/10
·560 syf.··
2025 22. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 15 Mayıs 2025 04:00
Kitabı bitirdiğimden beri zihnimde Sezen Aksu- Sultan Süleyman çalıyor. Savaştık savaştık ama bu dünya kimseye kalmadı iyi mi! (incelemem spoiler içerir) Kitabı okurken ciddi bir iç sıkıntısı yaşadığımı söylemeliyim. İlk kitaptan sonra alışırım demiştim ama bu kitabın yanında ilk kitaptaki savaş neymiş ki? Birçok olayı tahmin ettim. Mutlu bir son olmayacağını çünkü bir savaşın sonunda aslında kazanan bir tarafın olmayacağını biliyordum ama favori karakterimin sonunun böyle olacağını tahmin edememiştim. Kesin ölür ama düşmanlarından biri öldürür demiştim. Nereden bileyim onu en çok seven kişi tarafından idealleri doğrultusunda öleceğini? Ah be Kitay... son sahne benim için gerçekten vurucuydu. Tarihin tekerrür etmesi, kitabın sonunda aslında başa dönmemiz ama birçok kayıp vererek daha geriden başlamamız, tüm ölümlerin bir sebebi olması ve hatalarına rağmen bu hayatta tek kalan Nezha... Ne diyeceğimi bilemedim, sadece üzüldüm. Rin çok sevdiğim bir karakter değildi. Anti-hero okumakla sorunum yoktur ama siyaset uğruna feda edilen ve korkak olarak nitelendirilen bir halk düşüncesine hiçbir zaman katılmadım. Onu, kararlarını ve düşüncelerini anlamakta zorlandım. Hiçbir özelliğiyle bağ kuramadım. Her hareketini şok içinde okudum. Ve milyon kere ihanete uğrayıp her seferinde yeni birine güvenmesiyle çıldırdım. Kitaba girip bir de benim onu arkasından vurasım geldi. Kızım neden herkese güveniyorsun sence de yetmedi mi?? Ama sonlara doğru delirmesi kesinlikle çok iyi yazılmıştı. Aslında küçük bir çocuk olduğunu ve omzuna dünyanın yükü yüklendiğini (mecazi değildir) unuttum. Savaşıyla, siyasetiyle, dünyasıyla okuması fazlasıyla zor ve içinizi karartan ama bir yandan da hayran kalacağınız bir seri oldu. Kitay dışında karakterlerle ciddi bir bağ kurup karakterleri sevemediğimden (nötr kaldım) favori serilerim arasına girmedi ama yine de okuduğum için memnunum. Herkese önerebilir miyim? İşte orası şüpheli. Savaşın acımasızlığının bu denli yüzünüze çarpacağı bir dünyayı görmeye hazır değilseniz okumayın derim. Diğer fantastiklerden farklı olarak gerçek anlamda acımasız bir dünya görüyorsunuz çünkü. Ama bu kadar iyi yazıldığı için de ne diyebilirim ki diyor, Kitay'ın fedakarlığı için yas tutarak incelememi bitiriyorum efendim!
1000Kitap
Yanan TanrıR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 2022788 okunma
·
329 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.