BA-YIL-DIM!
9/10
·640 syf.··
Beğendi
·
2025 31. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2025 00:28
Seriye başlarken acaba Dördüncü Kanat çakması gibi bir şey mi diye düşünmeden edemedim, neyse ki alakası yoktu. Daha çok Game of Thrones dünyasını anımsatan ama romantizmin bir tık daha ön planda olduğu bir versiyonu gibiydi. Yazarımız da GoT evrenine olan hayranlığını belirtmiş zaten. GoT evreni demişken çeşitli ejderhalar var (yaklaşık dört çeşit) ve bu kanatlılar konuşamıyor ama sahiplerinin konuştukları özel bir dili anlayabiliyorlar. İlk kitap olduğu ve yazar aksiyonu son hız verip okuru boğmamak adına ejderhaları çok fazla göstermedi diye düşünüyorum. (umarım öyledir) Bu açıdan bir tık durgun ve bir sürü bilgiyle yüklendiğim bir kitap oldu benim için. Ejdersiz olsa da aksiyon ve vahşet olmadı değil tabi ki içinizi kıpır kıpır edebilecek olaylar da bol bol vardı. Seriye giriş kitabına göre oldukça güzeldi. Romantik-fantastik türünde bir kitap ama kendine has terimleri ve bildiğimiz dünyadan farklı bir evren oluşumuyla neredeyse epik fantastik diyebileceğim bir tür. Dünyanın beş elementle var olması, bu elementleri kullanabilen periler ve ölünce tortop olup gökyüzüne yükselerek aya dönüşen ejderhalar olması gibi özgün bir yapıya sahip. Karmaşık ögeleri fazla değildi bana göre ama yazar sindire sindire anlatmak istemiş ki betimlemeleri oldukça yerindeydi. Karakterlere gelecek olursam... Raeve, krallığın acımasız hükümdarına karşı isyancı bir gruba üye olan azılı bir ajan, aynı zamanda ana karakterimiz. Kendi çapında oldukça vahşi ve inatçı, hiçbir lafın altında kalmayan dobra bir kız. Ne yalan söyleyeyim, Kaan'la tanıştıklarında ve zibilyonuncu kez hayatını kurtardığında Raeve'in bıkmadan sürekli laf sokması beni yormuş hatta sinirlendirmişti. Neyse ki çok uzatmadan mantıklı düşünmeye başladı. Kitaba bir eksi daha yazmama ramak kalmıştı be :/ Ruhsuz ve kavgacı haline rağmen bir o kadar da duygusal biri aslında ama sadece kendi içinde yaşıyordu her şeyi. Neyse ki Kaan'ın Raeve'in buzlarını kırmada çok büyük bir etkisi oldu. Kaan Vaegor kalbimi fethetti resmen (⁠。⁠・⁠ω⁠・⁠。⁠)⁠ノ⁠♡ Kitabın başından beri tek bir hatası ya da kötü davranışını görmedim. Her hareketinde sadece Raeve'in iyiliğini düşünüyordu. Sevdiği kız ejderhasını çok seviyordu diye ölü ejderi iyileştirmeye çalışmak nedir abi? Ya da sevdiği için gitmesine izin vermek? Abartmak istemiyorum ama Raeve'e fazla bile yani :) Veya, bu hikayede kilit rolü oynayan çok önemli bir karakter bana kalırsa. Kendisi Kaan'ın kız kardeşi ve bu arada evet kızın adı VEYA. Okurken beni de biraz zorlamadı değil (⁠*⁠_⁠*⁠) Veya'yı hikayede fazla göremedik kendisi önemli bir göreve çıktığı için. İkinci kitapta bu karakteri daha çok görmek isterim doğrusu. Kitap hakkında... Sevmediğim tek ama en önemli kısmı, sonunun çok bariz bir şekilde bitmesiydi. Spoiler vermeden söyleyecek olursam bir gizem var ortada ve bunun ne olduğunu okurken anlayabiliyorsunuz ve diyorsunuz ki "e belli değil mi zaten öyle olduğu?" Tüm kitabı bunu göstermenizi beklemek için mi okudum yazarım ಥ⁠_⁠ಥ Öte yandan son bölümle kitap kendini çok bambaşka bir konuma attı benim gözümde. Serinin devamında ortalığın epey karışacağına işaret eden bir bölümdü. Böyle söyleyince de kitabın bu şekilde bitmesine üzüldüm açıkçası çünkü ikinci kitap daha piyasaya bile sürülmemiş çevirisi ne zaman gelecek de ben de okuyacağım kim bilir (⁠・⁠_⁠・⁠;⁠) Özetlemek gerekirse Raeve'in gerçek kimliğini buluşunu okudum diyebilirim. Karakterlerin bol duygu yüklü iç dünyalarıyla empati kurabileceğiniz, bitmek bilmeyen vahşetleriyle kendinizi her an tetikte olmaya zorlayacağınız türden boğazınızı düğümleyecek bir hikayeydi bana göre. Ne fazla uzatılmış ne de fazla kısa anlatılmış tam dozunda ve mükemmeldi. Heyecanla ikinci kitabı bekliyorum. (⁠。⁠♡⁠‿⁠♡⁠。⁠)
Duygu ve Düşünce
Düşen Ayın UyanışıSarah A. Parker · Juno Kitap · 2025138 okunma
·
1.237 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.