James Baldwin Öncelikle şunu belirtmek isterim ki bu kitap 1956 yılında yayınlanmış ve türkiyeye 2006 yılında çevrilmiş. arada 50 yıl var. Böyle geçmiş tarihte yazılan kitaplar beni her zaman büyüler. Yazar 1924 yılında amerika nyc doğup 1987 yılında vefat etmiş. Ne kadar büyüleyici değil mi? size de öyle geliyor mu? yazar yıllar önce vefat ediyor ve sen onun bu dünyada bıraktığı eseri okuyorsun bence bu muhteşem bir şey. Gelelim kitap hakkında düşüncelerime;
SPOİLER!
Bence David çok bencil bir karakter. Jacques'i hep parası için kullandı. Yaşlı adamdan sıkıldığında Giovannı ile tanışınca ise onun odasında kalmak için ve seks kullandı. Giovannı'yi asla sevdiğini düşünmüyorum. Ama David'in haklı olduğu bir nokta da vardı elbet, Giovannı'ye tamamen dürüst olmasa da bir konuda dürüsttü kız arkadaşı Hella'dan bahsetmişti ona ve o geldiğinde bu düzenin bozulacağından da bahsetmişti. Gıovannı önce bu duruma aldırış etmedi, Hella geldiğinde ise ağladı onu bırakmaması için duygu sömürüsü yaptı. Ben kitabı okurken bir an sayfadan gözümü ayırıp şöyle dedim içimden 'Gıovannı'nin psikolojik destek alması gerekiyor' normal davranmıyordu bence. David'in kız arkadaşının olmasına rağmen ses etmedi onunla beraber olmaya devam etti. Kitabın sonunda Gıovannı trans kadını öldürüp idam edildiğinde de David'in bir şeyler yapmasını isterdim. Haykırmasını, kendini yerden yere atmasını, belki son bir mektup ya da mümkünse son bir kez görüşme? ama David hiçbirini yapmadı. Ama bu yine de kitabı çok sevdiğim gerçeğini değiştirmez. normalde kütüphane oluşturmam okuduğum ve sonra tekrar okumayacağım kitapları satar ya da bağışlarım. Ama bu kitabı kesinlikle en kısa zaman da olmasa da tekrar okuyacağım. bu yüzden onu küçük minimalist kitaplığıma koyacağım, bunu kesinlikle hak etti. Giovanni'nin Odası