Seri Yorumu
9/10
·480 syf.··
Beğendi
·
2025 79. kitabı
Merhabalar 8 kitaplık bir serinin sonuna geldim. Incelemem tek kitap için değil de tüm seri için olacak. Cok fazla polisiye kitap okudum o yuzden fazlasiyla ture hakimim. Dolayısıyla bir polisiyede olmasi ve olmamasi gerekenleri cok iyi biliyorum. Serinin arti ve eksilerini objektif olarak yazacağıma emin olabilirsiniz. Seri hakkinda olumlu ve olumsuz bir cok yorum okudum. Bazilarina katıldığım gibi bir çoğuna da katilmiyorum. Zevkler elbette değişkenlik gosterebilir ama cidden bazi okurlarin okuma, anlama ve yorumlama da eksikleri olduğunu dusunuyorum. Aksi halde bu yorumları yapmaları mumkun değildi bana gore. Kitapların içeriğine gelirsem; Fjällbacka kasabasında gerçekleşen cinayetleri okuyoruz her bir kitapta. Her kitap farkli bir cinayeti anlatıyor. Cinayetlerin yanı sıra ana karakterlerin özel hayatlarını da okuyoruz. Kitaplar geçmiş ve günümüz şeklinde ilerliyor. Fazlasıyla akıcı olduğunu ve kitap sonlarının da yeterince tatmin edici olduğunu düşünüyorum. Fakat bazı eksikleri söylemeden geçemeyeceğim. Basımdan kaynaklı bir çok kitapta yanlışlar mevcuttu. Karakter isimlerinin farklı yazılması tarzında. Ve çeviri de ne kadar akıcı olursa olsun bazi anlatim bozukluklari olduğunu da söylemek lazım. Bunlardan ziyade kitaplar da bana gore en büyük yanlış ipuçlarının okura sunulmaması. Örneğin polis memuru adli tip uzmaniyla konusuyor tamam anladim himm peki seklinde bölüm bitiyor biz okurlar çok sonradan ipuçlarını öğreniyoruz. Dolayısıyla cinayet düğümünü çözmekte zorlaşıyor. Kitaplar fazlasiyla uzun. Her sayfasını merakla çeviriyorsunuz tabi bu ipuçları yanlış yazimlar anlatim bozuklarini gormezden gelirseniz gayet kolay okunuyor. Ben seriyi genel anlamda sevdim. 8,9 puan aralığında kitaplar. Tabi daha iyilerini okudum bu puanlar onlarla kiyaslaninca fazla gelebiliyor ama benim puan sistemimde de 7 ve alti okumasam da olur deyip cok beğenmediğim kitaplar için. O yüzden seriye haksizlik etmek istemedim. Karakterleri de gercekten cok sevdim. Onlarla gülüp onlarla üzüldüm.. serinin bitmiş olmasina bir parca uzulsem de seriyi okuduğum icin memnunum. Çok fazla detaylara takilmam keyifle okumak istiyorum diyorsaniz seri tam size göre. Onerimdir 🩷
1000Kitap
Melek KoleksiyoncusuCamilla Läckberg · Doğan Kitap · 2021122 okunma
·
127 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.