7/10
·282 syf.··
2025 7. kitabı
Kitabın kurgusal bir yapıt olduğunu görüyoruz. İntihar girişiminde bulunan Nora yaşamla ölüm arasında gidip gelirken kitabın başından sonuna biz okurları da merakta bırakıyor. Kitapta hoşuma giden kısım verilen mesaj. Hayatımızın bir döneminde başka seçimler yapmış olsaydık daha tatmin edici bir yaşama sahip olur muyduk ? Başka bir seçim, pişmanlıklarımıza çözüm olur muydu? Ben buna hayır cevabını veriyorum. Başka seçim yapmış olsaydık da başka bir pişmanlığa sahip olabilirdik. Aklımız ve kalbimiz yine yaşayamadığımız hayatta olurdu. Bir nevi doyumsuzluk… Düşüncelerimizde ve hayallerimizde başka bir hayatı deneyimlemek istemek kolay. Zor olan kendi kök yaşamımızda tüm hatalarımıza rağmen mutlu kalabilmek. Seçimlerimizin arkasında durabilmek ve her bir seçimimizin bizi götürdüğü noktadan tatmin olabilmek. Kendimizi ve hayatımızı kabullenmek. Üzücü bir deneyim bizden bir şeyler götürebilir. Fakat mutlaka anlamlı bir kazanım da öğretir. Çoğu zaman bir yoldan geri dönmek, bir kararı değiştirmek zordur. Cesaret ister. Fakat bunu bazen yapmalıyız. Bu cesareti gösterir ve bir yanlış adımı terk edebilirsek hayat bizi hayallerimizden daha doğru bir noktaya bile getirebilir. Mesele o adımı atabilmekte. Hayatımız, kendi kök yaşamamımız kusurlarıyla mükemmel. Kusursuz, mükemmel yoktur. Pişmanlıklarımızı ve geçmişi düşünmektense , yapamadıklarımız yerine halen yapabileceklerimize, bu sonsuz olasılığa odaklanmalıyız. Çoğu zaman bizleri ümitsizliğe sürükleyen düşünce kalıplarımızdır. Bunu aşabilirsek, sonsuz olasılıkta kendimize bir yer edinebiliriz. “Öğrenmenin tek yolu yaşamaktır.”
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,7bin okunma
·
32 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.