Kısacık ama çok anlamlı bir çocuk kitabı olmuş. Kitap okuma alışkanlığı çocuklara zorla kazandırılan bir alışkanlık değil maalesef. Çocuğa kitabın içindeki güzellikleri, maceraları anlatmadan o tadı tattırmadan sevdirebilmeniz mümkün değil. Evet kitap korkusu bir hastalık ve benim öğrencilerimde de var ama bunu aşmak bizim elimizde. Ben Leopoldoya hak verdim. Kim bütün önemli günlerinde hediye olarak kitap gelsin ister ki?!?! Hem arkadaşının evinde hiç kitap yok ama ailesi çok mutlu oysa ki kendi evinde sürüyle kitap olmasına rağmen kimse yeterince mutlu da değil. Çocuk evden kaçmakta haklı neyse ki yüce denizci kör amcamızla karşılaştı. Hem esas sorunu çözdü hem de kitapları sevdi.Güzel tatlı bir kitap. Tavsiye ederim.