Cehennemden artık çok sıkılan Şeytan, Dünya'ya inmeye karar verir ve bir adamın bedenine girerek insanların arasına karışır. Şeytan'ın biz okurlar ile sohbeti şeklinde ilerleyen kitap, başlarda merak uyandırıcı biçimde sürse de bir yerden sonra hep aynı yerde sayıyor ve ilerlemiyor konu. Verilmek istenilen mesaj kendi etrafında ve hep aynı yerde dönüp duruyor. Akıcılık çok az ne yazık ki. Güzelim konu maalesef bir noktada tıkanıyor ve yorucu, sıkıcı hale gelmeye başlıyor. Ayrıca Şeytan biraz akılsız ve saf şekilde sunulmuş okurlara. Bunun sebebi bir noktada anlaşılabiliyor ama çok fazla abartılınca kitap kendi içindeki mantığını da kaybediyor.