Puan vermedi·144 syf.··
2025 15. kitabı
·
33 saatte okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2025 21:55
Üniversite yıllarımdan beri düzenli okumaya, okuduğumu derinlemesine anlamaya çalışan biriyim. Ancak son zamanlarda her kitabın bana aynı bakış açısını sunduğunu hissetmeye başlamış, adeta bir okuma tıkanıklığı ve isyan noktasına gelmiştim. Tam bu sırada, yeni tanıştığım arkadaş çevremin vesilesiyle bir kitapla yollarımız kesişti. PDF olarak şöyle bir göz atmak için açtığım bu esere, daha ilk üç sayfasından itibaren büyük bir tutkuyla bağlandım. Size kitaptaki karakterlerden ya da olay örgüsünün detaylarından bahsetmeyeceğim; isimler vermek de istemiyorum. Çünkü mühim olan isimler değil, yaşanan duyguların ve olayların ruhumuzda bıraktığı o derin tesirdir. Kitaptan heybeme kalan en büyük ders şu oldu: Siz siz olun, gönlü gönlünüze denk olan biriyle evlenin. Sadece "seviyorum, aşığım" diyerek körü körüne yaşanan çıplak bir aşkın, mantıktan uzaklaştığında insanı nasıl bir yıkıma sürükleyebileceğini gördüm. İnsan; severek, gönül vererek ama aynı zamanda aklın ve mantığın süzgecinden geçirerek bir hayat kurmalı. Toplumumuzdaki o meşhur "Evlendirelim, düzelir" bahanesinin aslında hiçbir şeyi düzeltmediğini, tam aksine Anadolu’nun o "arızalı" diyebileceğimiz karakterlerini nasıl çoğalttığını bu eserde net bir şekilde müşahede edebiliyoruz. Mantıktan yoksun bir evliliğin ya da çarpık bir ilişkinin doğuracağı tablo, insanı tamamen duygusuzlaştırıyor; kadın olsun erkek olsun, kişiyi hayattaki asıl sorumluluklarından ve kendisi olmaktan alıkoyuyor. Beni en çok sarsan bir diğer felsefi sorgulama ise insan doğasına dairdi. İnsan, kendi zekasından ve doğrularından neredeyse hiç şüphe etmiyor. Hep en iyisini yaptığını düşünerek kör bir özgüvenle yoluna devam ediyor. Oysa hiçbirimiz kusursuz değiliz. Her birimizin sırtında görünmez birer kambur, yüreğinde iyileşmemiş yaralar ve zihninde kör bir nokta var. Kitap, bu gerçekle yüzleşmemi sağladı. Yazarı daha önce hiç duymamıştım. Okurken o kadar hayran kaldım ki, "Bu kitabı gerçekten kim yazmış?" diye iki üç defa kapağına bakmak zorunda kaldım. Karşımda bir Rus edebiyatı klasikleri yazarı mı var diye düşünmeden edemedim; zira bu denli güçlü betimlemeler, bu kadar derin karakter analizleri ve hayranlık uyandıran detaylar ancak usta bir kalemin harcı olabilirdi. Ülkemiz edebiyatına böyle bir cevher kazandırdığı için yazarımıza Allah'tan uzun ve üretken bir ömür diliyorum; eminim daha nice güzel eserlere imza atacaktır. Edebiyattan ve derin analizlerden hoşlanan herkesin bu eseri mutlaka okumasını tavsiye ediyorum. Kesinlikle pişman olmayacaksınız. Umarım içinizdeki o hayranlığı ve edebi coşkuyu tam olarak yansıtabilmişimdir. Yazınızın akışını bozmamak için kitap ismini bilerek boş bıraktım, dilerseniz metnin içine ekleyebilirsiniz. Bu etkileyici tahlilin okurları çok olsun!
1000k
KamburEsra Kahya · Osmangazi Belediyesi Yayınları · 2021489 okunma
·
421 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Beğendim ama kitabı bitirdikten sonra okuyacağım incelemeyi :))
Teşekkür ve dostlukla 🌷
Ali K.
Gönderi Sahibi
Esra hanım, kitap gerçekten harika. Erişim konusunda sorun yaşıyoruz. Kendim PDF olarak okudum gördüğüm herkese önerdim. Onlar da okumak istiyor PDF olarak okuyor. Umarım kitabı da elimize alırız ❤️🙏