SPOİLER
Victor Hugo'nun yazdığı en güzel kitap olabilir. Kadının yaşadığı zorluklara rağmen kızı için 5 kuruş biriktirmeye çalışması ancak kızına bakan, daha doğrusu bakamayan, ailenin, kadının gönderdiği parayı hunharca harcaması o kadar kötü ki... Jean Valjean'ın sadece bir ekmek çaldığı için o kadar yıl yatması hayatın ne kadar adaletsiz olduğunu gösteriyor. En sonda Jean Valjean'ın ölümü beni çok üzdü. Keşke ölmeseydi...