Çanakkale Mahşeri/ Mehmed Niyazi
18 Mart Çanakkale Zaferinin mimarı Şehitlerimize, Gazilerimize, Canı ve kanıyla emsalsiz mücadeleyle düşmana geçit vermeyen Aziz Milletimizden Allah razı olsun. Şehitlerimizin ruhu şaad olsun. Mekanları Cennet olsun. Saygı, Sevgi ve Özlemle anıyorum.
"Sai sağ elini heybenin bir gözüne soktu; bir mektup çıkardı ve bağırdı.
-Memed oğlu Kara Ali!
Değişik yerlerden sesler yükseldi.
-Cennet-i Alâ' da!
-Mertebesine erdi."
(sayfa/319)
Çanakkale zaferi; Senesi, durumu, konumu ve sonrasında ki olacaklar, gerçekleşmesi muhtemel olumlu veya olumsuz sonuçlar açısından da çok önemli dir.
Orada yapılan mücadele, özveri, kahramanlık, fedakarlık bambaşkadır. Çanakkale zaferi adına nice kitaplar yazılmış, filimler çekilmiştir. Çanakkale bir Millet için ne demek? kıymeti "Vatan sana canım feda" sözünü uygulayanlarındır...
İşte yazarımız . Mehmed Niyazi / Çanakkale Mahşeri isminde de yola çıkarak o mahşeri, o duygu ve düşünceyi hissettim. Kitabın başından sonuna kadar.. haritada ki tepe, cepe, siper, bayır, toprak, hat.. üzerinde savaş meydanlarını geziyor... kan, mücadele, özveri, şehit, gazi, düşman, plan, taaruzlara şahit oluyorsunuz..Kahramanlarımızı tanıyor, vermiş oldukları hayat mücadelesinin yarı sıra yer yer , hüzün, özlem gibi değişik duygulara gark oluyorsunuz..Yazarın etkili kalemi ve konu'nun itibari ile sıkılmadan okuduğumu belirtmek isterim. güzel bir eser olmuş..beğendim. merak eden okurlara tavsiye ederim.
"Ne esrarlı bir alemde yaşıyoruz....Zaman çözülmez bir bilmece...Dünya döndüğü için mi oluşuyor; yoksa zaman olduğu için mi dünya dönüyor?...Baktığımız her yerde esrarlı bir iz görüyor, sanki bizi çağıran bir ses işitiyoruz...Nedir bunlar? Bunları lif lif çözsek, yeni bir sırla karşılacak mıyız?..." (sayfa/427)