Puan vermedi·480 syf.··
2025 34. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 12 Temmuz 2025 01:54
Selam Canlarım! Ben geldim ve size öyle güzel bir kitap getirdim ki… Bayılacaksınız! (Yani ben ayıldım bayıldım, sonra bir daha bayıldım, o derece! ) Bugün sizlere Eğer Peşinden Gelirsem serisinin ilk kitabından bahsedeceğim. Şimdi önce minik bir konusunu anlatayım. Armin Yücel, annesini kaybettikten sonra babası yeniden evlenme kararı alınca onu geride bırakıp kendi başına bir hayat kurmaya karar veriyor. Ve tam her şey düzene giriyor derken, hayatına bir adam giriyor. İki yıl boyunca sevgili oluyorlar. Hani mutlu birşeyler bekliyorsan hiç bekleme! Baştan uyarayım neyse kızımız kendi işini kurmak için sevgilisiyle biriktirdikleri tüm parayı birleştirdikleri gün, adamın aslında onu dolandırdığını öğreniyor. Ve dünyası başına yıkılıyor. Tam hayat bitti dediği anda, ölümü seçmek üzereyken, karşısına Saruhan Kalaycı çıkıyor. Ve Armin’i resmen ölümün kenarından çekip alıyor. Saruhan kim mi? Allah’ım… Saruhan Kalaycı. Kendisi bir hırsız çetesi lideri. İntikam yemini etmiş, karanlık, tehlikeli ve bir o kadar da karizmatik bir adam. Ama Armin’in de kendine sakladığı sırları var ki işler iyice karışıyor. Çünkü bazı sırlar savaş çıkartıyor. Ve bu savaşta atılan her adım özgürlüğe, her kelime ihanete, bazen de tek bir his bile ölüme götürüyor. Bazen de peşinden gittiği o adam en büyük yıkımı olabiliyor. Bir de tüm bu hikâyenin arkasında, şehirleri sessizce zehirleyen, kimsesiz çocukları ağına düşüren, karanlık bir suç imparatorluğu var. Mat Çetesi. Onlara göre hayat bir satranç tahtası ve hamle sırası hep onlarda. Ama ya birileri bu oyunu bozmak isterse? İşte o zaman şah mat olur. Ve hikâye tam da orada başlıyor… Öyle mükemmel bir kitap ki anlatamam. Ben Emre’nin kalemini ilk Nar kitabında okumuştum. Şimdi dönüp bakıyorum da… O kadar geliştirmiş ki kendini, resmen bayıldım! (Helal olsun vallahi. ) Kitabı elime aldığım andan itibaren elimden bırakamadım. Karakterler, olaylar o kadar ince ince işlenmiş ki okumayan çok şey kaçırır benden söylemesi! Armin ile daha ilk tanıştığımda içimde bir his vardı: “Bu kız kesin sandığımızdan çok daha fazlası.” Ve öyle de çıktı. Gözü kara, inatçı, güçlü… Kendi ayaklarının üstünde durmak için her şeyi yapmaya hazır. Armin’i okurken kendimi onunla beraber güçlü hissettim. Saruhan… offf… Ne diyeyim bilemiyorum. Adam tam bir bomba. Geçmişi, iç dünyası, İpek ve Eymen için yaptıkları… öyle basit şeyler değil. Saruhan’ın fedakârlığı, gözü karalığı… resmen içime işledi. Ve karizması da cabası tabii ki. (Yok yok… kalbim dayanmayacak. ) Yan karakterlerimiz Eymen ve İpek’e gelirsek… Özellikle Eymen, daha ilk Saruhan’la olan telefon sahnesinde dedim ki: “Bu kitabın maskotu bu çocuk!” Ve gerçekten de öyle oldu. Eymen’in sahneleri ayrı bir kahkaha sebebi. İpek ise Eymen’in tam tersi. Daha ciddi, daha ağırbaşlı, planlı, detaycı Saruhan’la kafası müthiş uyuşuyor. Onu da çok sevdim. Ama bu karakterlerin hayatları öyle güllük gülistanlık değil maalesef Hepsinin geçmişinde acı var. Saruhan, İpek ve Eymen… üçü de çocukken Mat Çetesi’nin eline düşmüş. Çetenin lideri Sultan diye bir kadın. Çocukları kandırıp suç dünyasına sürüklemiş. Mat Çetesi’ne giriş var, çıkış yok. Okurken içim paramparça oldu. Özellikle Eymen’in annesini beklediği o sahne… Allah’ım kalbim kırıldı. İpek’in hikâyesi de yürek dağlıyor. Ama beni en çok Saruhan’ın hikâyesi vurdu. Çünkü içimden bir ses sürekli “Saruhan’ın hikâyesi bu kadar değil, altında kesin bambaşka şeyler var” diyor. Göreceğiz bakalım… Kitabın olay örgüsü resmen sürükleyici. Sayfalar nasıl akıyor anlamıyorsun. Bir yandan “kitap bitmesin” diye yavaşlıyorsun, bir yandan meraktan hızlanıyorsun. (Benim durumum tam buydu. Kendi kendime “yavaş oku” deyip sonra da sabredemeyip hızlı hızlı çevirdim sayfaları. ) Ve final… Şimdi şöyle söyleyeyim… ŞOK. ŞOK. ŞOK. Emre, ikinci kitabın sonu için “kimseye acımadım” demişti. Ve eğer bu hali acıdığı hâliyse… ikinci kitapta ne olur bilemiyorum. Ben resmen yerle yeksan oldum. Duvardan duvara savruldum. Öyle söyleyeyim size. Yani canlar… Eğer Peşinden Gelirsem serisiyle tanıştım ve bayıla bayıla tanıştım. Karakterler, kurgu, duygular… hepsi o kadar güçlü ki. Şiddetle tavsiye ediyorum. Siz bu yorumu okuyup kitabı alırken, ben ikinci kitabı okumaya devam ediyorum. (Ama azıcık da korkarak… çünkü Emre acımaz. Bunu hepimiz öğrendik. ) Okuyacak olanlara şimdiden keyifli okumalar! Ve lütfen okuyunca gelin, bol bol dedikodusunu yapalım. Öptüm kocaman! Eğer Peşinden Gelirsem 1 Emre Gül
1000Kitap
Eğer Peşinden Gelirsem 1Emre Gül · Guardian Yayınları · 2025573 okunma
·
103 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.