Gölge ve Kemik Hakkında
7/10
·448 syf.··
2025 25. kitabı
Şimdi içimden geldi. Gölge ve Kemik kitabını elden geçireceğiz.Öncelikle kitabın anlatımını çok soğuk buldum. Kitabın içine bir türlü giremedim girmek için zorladım kendimi bildiğin. Ama o harici kurgu güzeldi gayet sevdim.O sihirli büyüsü falan gayet hoş ve güzeldi. Burası Spoilersız kısımdı. Gelelim SPOİLERLI kısma: Önce Alina'dan bahsetmek istiyorum.Bak sefil bir hayat sürüyorsun. Sonra Ülkenin en güçlü insanlarından birine,ülkenin umuduna dönüşüyorsun. Ama sen gelmiş "Dikkat çekmek istemiyorum. " diyorsun. Ya çekmişsin zaten tek harekette dünyanın dikkatini daha ne tripleri bunlar. Ömrün boyu bir türlü dikkatini çekemediğin adamın dikkatini çekmişsin işte.Yani anladık Alina en sıradan insan sensin tamam. İlk defa bir baş karaktere kadın baş karaktere bu kadar gıcık oldum. Normalde mantıklı tarafları olur baş karakterlerin ama bu kızda(özellikle ilk kısımlarda)mantık Fjerda'ya gömülmüş anladım yani. Ha bir de kefta var. Kızım ülkede gücün tek keftayı ülkede 2 kişi tek giyse nolucak. Tamam anladık dikkat çekmek istemiyorsun. Ama bari kimlerden güçlü olduğunu belli et de sana sataşmasınlar yani. Zaten Malyen aşkın da saraya kadarmış. Yok 'en büyük aşığım hep onu istedim ondan ayrıyım üzgünüm ağlicam Ühühühü' Sonra git milletle aşk yaşa.Az kala Karanlıklar Efendisiyle neler yaşayacaktın zaten. Allah'tan müstakbel kaynana adaylarından biri izin vermedi. Ama doğruya doğru Karanlıklar Efendisi ve o çok yakışıyordu. Çok istedim olsunlar ama olmadı işte.Kader... Şimdi Malyen'e gelelim. Hayırdır? Kız Güneş'in elçilik olunca mı aklına geldi kızı sevdiğin. Ya niye geldin ki ? Ya gelmen de sorun değil kızın sensiz mutlu olması zoruna mı gitti öyle saydırdın kıza? Seviyorum diyorlar sonra onsuz mutlu olunca bi celalleniyorlar ki. Nasıl sevme bu? Karanlıklar Efendisine gelelim. Senin için pek söyleyeceğim yok iyi oyuncusun. Oyunculuğuna hayranım. Bence Alinayla olabilirdiniz. Çok sevmiştim seni. Spoilersız başlayınca minik şok yaşadım. Ben hala seviyorum bu arada. Normalde kötü karakterleri sevmem ama sen. Aslında ben başrol kız ve erkeği hep birbirine yakıştırır her yaptıklarını onaylar bir şey olmaz derdim Kötü adamaysa lanetler okurdum. Ama bu kitapta her istediğini tam tersi oldu anlamadım işte.Yaptıları için de bu kadar kasmaya gerek yok. Arada Karanlıklar hali olucak o kadar. Neyse ya seviyorum Karanlıklar Efendisini iyi güzel adam. İyi değil aslında ama...Bir tek Alina'ya tasma takmanı beğenmedim. Açıksası bir tektaş iyi giderdi diyorum o kadar. Baghra kitaptaki en mantıklı karakter. Zoya ise iyisin de bu kadar kısakançlığa gerek yok. Genya bilemiyorum sana ilk baştan beri ısınamadım haksız da değilmişim. Kralla Kraliçeden nefret ettim.İki salak birbirini bulmuş işte.Marie ve Nadia bu ikili sanki ordu askeri ve grisha değilmişte zengin ailelerin ve zengin iki salak gereksiz kızı gibi duruyorlar. Lütfen Alina'dan uzak durun . Bir de size özenirse ortada ülke kalmaz. Diyeceklerim bu kadar. Ama gerçekten güzel sevdim. 1 puanı Alina ve değerli Mal'dan, 2 puanı da kitabın yazım dilinden kırdım. Öyle işte.
Gölge ve KemikLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20207,5bin okunma
·
81 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.