Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

"Mutlak Varlık", Ibni Arabi’de sadece Tanrı-Âlem münasebetini değil, bütün sisteminin özünü meydana getirmektedir.Ona göre, Ontolojik açıdan "Vucûd (Varlık)" birdir. Bu "Mutlak Birlik”tir. Buna ister Külli Cevher densin, ister ilk Muharrik, ister Külli Ruh, Külli Akıl vb. ne denirse densin, tek Hakikat, tek Vucûd vardır; O da, ALlah'ın vucûdudur. Eşyanın ayrıca bir vucudu yoktur. Onlar Allah’ın vucûdu ile varlığa gelen (kâim olan) çeşitli şekil (süret) ve tezahürlerdeki tecellîden ibarettir. Böyle olunca felsefenin varlık probleminde ele almış olduğu madde var mıdır? Maddenin mahiyeti nedir? Madde kadîm midir? Yoksa mahlûk mudur? gibi vb. sorulara da lûzûm kalmamış oluyor. Genel olarak, Ibni Arabî, varlığı; Mutlak Varlık, Mümkün Varlık ve ne var ne de yok olan; ne ezelî, ne de zamanda olan varlık olmak üzere üçe ayırıyor. Mutlak Varlık Tanrı, Mutlak Varlığa bağlı olarak varlığa gelen mümkün varlık âlem ve de son katagoride yer alan hakikatların hakikati, idelerin idesi, en yüksek cins, İlk Akıl vb. olan tanımlanamayan varlık.
·
1 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.