7/10
·304 syf.··
2025 31. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 06 Temmuz 2025 00:00
Selamlar. Ben kitabı beğendim sayılır. Yazardan umudumu kesmiştim açıkçası ama beni biraz şaşırttı. Öncelikle Gölge Adam, Lyla’yı çok çok daha önce kurtarabilirdi. Kurtarmaması için geçerli hiçbir sebep yoktu. Yazarın kurtarılmayı geciktirmesinin tek nedeninin kitaptaki dramı körüklemek istemesi olduğunu düşünüyorum. Gölge Adamın kızı o kadar yıl seks ticaretinin içinde bile isteye bırakması kabul edilebilir değil. Ancak Gölge Adam’ın Lyla’yı oradan çıkardıktan sonraki yaklaşımları iyileştiriciydi. Manipülatif miydi ? Evet. Onaylıyor muyum ? Hayır. Yine de bu tarz bir takıntılı takipçi hikayesinde Gölge Adam daha iyi bir yaklaşım sergileyemezdi bence. Yine de bu düşüncelerin tamamının Gölge Adam’ın Lyla’yı kurtarmasından sonraki süreçle ilgili olduğunu belirtmek istiyorum. Lyla’nın sınırlarına saygı duyması, ona kendini keşfetmesi için alan tanıması, Lyla’nın mental sağlığı için ona terapist tutması ve sabırlı olması çok güzeldi. Lyla’nın ailesiyle ilgili gerçeği kendi bencilce sebepleri yüzünden saklaması değildi ama Gölge Adam’ı nikahımıza alacak değiliz. Yazar daha az toksik bir Zade Meadows karakteri yaratmak istemiş. E fena da olmamış bence. Karakterin özgün olmayışına katılıyorum orası ayrı. Kitapta siyah gül-kırmızı gül karmaşası anlamsızdı. Benzer olarak bir önceki kitapta gerçek Morana olarak tanıdığımız 5057’nin bu kitapta çok farklı bir sona sahip olması inanılmaz kafa karıştırıcıydı ve açıklanmadı da. Yani benim yine ‘Sanki iki farklı kişi yazmış gibi’ dediğim gereksiz kurgu hataları vardı. Hikayenin sona hiç yaklaşmamasından biraz rahatsız olmakla birlikte sonunda Gölge Adam’ın kimliğiyle birlikte Birlik ve Gölge Adam arasındaki ilişkiyi öğrendiğimiz için mutluyum. Önceki kitapların birindeki Morana ve Tristan’ın Alpha adına kayıtlı olan bir evden çocukları kurtarmasıyla ilgili sahne bu kitapta anlam kazanıyor. Şahsen o kitabı okurken çok gereksiz bir sahne olduğunu düşünmüştüm. Bu konudaki eleştirimi geri alıyorum. Velhasıl her ne kadar bu kitap da serideki diğer kitaplar gibi mantık hataları içerse de bence işleniş ve kurgu olarak diğer kitaplardan daha başarılı bir kitaptı. Acilen seriyi bitirip Runyx’e kalıcı olarak veda etmek istiyorum. Bu kadının mantık hataları ve çelişkili kurgusu beni yordu açıkçası. Sevgilerle <3
Yok EdiciRuNyx · Martı Yayınları · 2025373 okunma
·
51 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.