Kitap, büyük çoğunluğu mektuplardan oluşmaktadır. Mektuplarda Simone weil'in ontolojik kaygılarını,kiliseye ve Protestanlığa eleştirileri yer almaktadır. Simone peder ile mektup yazışmalarında, tanrıya yakınlığın salt ritüellerden ibaret olmadığını sık sık dile getirmektedir. Tanrı'nın merhametinin, lütfunun acı ile de tecelli ettiğini vurgulamaktadır. Bunun yanı sıra kaleme aldığı her görüşüne katılmam elbette mümkün değil. (Yaşam mücadelesini çetin veren insanların Tanrı tasavvuru zihnimi cezbediyor ) Tanrı’yı Beklerken kitabı ile Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler kitabını çevirmen bağlamında karşılaştıracak olursam Tanrı’yı Beklerken kitabın çeviri dili zayıf kalıyor malesef. İyi okumalar