·216 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Temmuz 2025 19:04 "Bir takım tavizler verilerek Apo'nun ateşkes çağrısı kabul edilirse,
on yıldır yağmur-kar demeden canlarını dişlerine takarak eşkıya ile
mücadele eden ve bu uğurda şehit olan yüzlerce vatan evladının geride
bıraktıkları demeyecekler mi;
"Madem bu toprak parçalarını Apo'ya peşkeş çektiniz, neden çocuklarımızı öldürttünüz?", halen hayatta olanlar sormayacak mı?; "madem bu noktada Apo ile birleşecektiniz, neden güneydoğu'da ve Doğu'da yıllarımızı heba ettik? Neden bizi piyon olarak kullandınız?"
Kürdüyle Türküyle bu topraklarda yaşayan insanların bir "sürü" olmadıkları,
içlerinden bazılarının çıkıp bu "rezaletin hesabını sormayacaklarını" kim
garanti edebilir?
Apo'nun okulundan, işinden, aşından, yerinden, yurdundan ettiği,
sorgusuz-sualsiz kurşuna dizdiği, ölüme gönderdiği insanlar ve yakınları,
TC'den olmasa bile Apo'dan hesap sormayacaklar mı? Onlar da demeyecekler mi ki;
"madem TC ile birleşecektin, neden bizi bu kan deryasının içine ittin?"
Kürdüyle Türküyle, askeriyle-militanıyla, korucusuyla-sade vatandaşıyla
binlerce kişinin kanına giren Apo'ya bu insanların yakınları, hesap
sormayacaklar mı?
Salt bu yüzden de olsa, Apo, cesaret edip elindeki silahı bırakabilir mi?"
....Toplumun kaderini belirleyen makamların sahipleri ve aydınlarımız değerlendirme ve yorum yaparken bunları düşünmek zorundadırlar.
“Suçlu, nedamet duyup suçunun kefaretini ödediği takdirde elbette ki toplumun bağrına dönebilir. Ancak bunun ötesinde ve dışında bir çözümü Türkiye halkına dayatmak kabul edilemez."
1992=2025 kitap bugün gibi güncel ve üzücü...