Kitabın kapağı ve içeriğinin birbiriyle hiç uyuşmadığı bir kitap. Zor okunduğunu, akıcı olmadığını duymuştum bunu anlam derinliğine bağlamıştım fakat elime alınca hiç de öyle olmadığını anladım. Fildişi ticareti yüzünden yerli halka yapılan sömürgeciliği anlatıyor zannederek okumaya niyetlendim ama olaylar arasındaki bağlamlar o kadar zayıf ki hiçbir şey anlaşılmıyor. Hele sonlara doğru Kurtz isimli karakterin ilahlaştırılması o kadar saçma, sinir bozucu ve anlamsızdıki kitabı biteremeyeceğimi düşünüp bırakmaya niyetlendim. Ben okurken çok yoruldum 110 sayfayı 3 günde anca okuyabildim. Okuyacak olan arkadaşlara pek tavsiye edebileceğim nitelikte bir kitap değil en azından fazla beklenti içinde olmasınlar.