Sabahlayarak bitirdiğim bir kitabın yorumu ile geldim Açıkçası fazla beklentiye girmemiştim ve başlarının da lise romantizmi olmasıyla öyle devam edecek sandım ama hayır, sonrasında asıl şimdiki zaman olan 10 yıl sonrasına gittik ve büyük bir merakla sonuna kadar sayfaları çevirerek bitirdim Bi kere Poyraz karakteri mükemmel, kusursuz ona bayıldım çok iyi yazılmıştı Liza’nın da sevdiğim yönleri vardı fakat onun hataları gerçekten affedilir gibi değildi şimdi Poyraz’a yerden göğe kadar hak veriyorum. Kitaptan yarım puan kırdım o da neden? Aradaki ayrılık sürecinin çok uzun olduğunu ve Liza’nın nedenlerinin yetersiz olduğunu düşündüğüm için, üstelikte arkadaşı zorlamasa dönmeyecekti bile ki asıl dönüş sebebi de kardeşiydi. Bu kısımdan kırdım. En sevdiğim kısmı ise Poyraz’ın hemen affetmeyişi ve Liza’yı süründürüşüydü çünkü eğer hemen yelkenleri suya indirseydi kitap benim için orada biterdi çünkü gerçekliğini kaybederdi. Poyrazın aşkının büyüklüğü beni benden aldı Ama kızımızın sırları biter mi? Adama asıl bombayı sonunda eline tutuşturdu hem de ne bomba Şimdi adam nasıl affetsin? Bunu da geç söylediğine kızgınım neyse beklediğim yerde bitti ama sonundaki o aksiyonu beklemiyordum ve cidden ikinci kitabı aşırı merak ediyorum. Ayrıca kitapta yine yan karakter güzellikleri vardı. Kızımızın çatlak kankisi Leyla ve Poyraz’ın abisi Yağız’ın atışmaları iletişimleri çok komikti Onlara bayıldım. Devamında onları da bolca görmek istiyorum Ayrıca Liza’nın anne babasına da beddualarımı iletiyorum okuyan anlayacaktır, olmaz olsunlar
.
Şimdi biraz da konudan bahsedeyim. 9. sınıfta başladı Poyraz ile Liza’nın masalı. Poyraz yazdı masallarını. O Rüzgar’dı, Liza’da mimozası. Rüzgar’ın Mimozası… Büyük hayaller kurdular söz verdiler fakat son sınıfta aileleri onların hayallerinin katili oldu, özellikle de Liza’nın ailesi. Anne babasının gözünde en kötü erkek bile bir tanecikken kızların değersiz bir çöpten farkı yok ve bunu da her fırsatta göstermekten çekinmediler.
Bir gün Poyraz ile görünmesi onların son birlikteliği olmuştur. Liza apar topar Almanya’ya amcasına gönderildi ama nedenlerini ne siz sorun ne de ben anlatayım Gitmeden önce de bir sebeple evlerini Poyraz’ın abisi bastı ve bütün aileye Liza dahil karşılarına çıkmamalarını tembih etti. Liza’da Poyraz’ın tek ailesi olan abisiyle arası açılmasın diye sessiz sedasız gitti ve 10 yıl sonraya kadar da geri dönmedi. Geri dönüşü de aslında arkadaşının zoruyla ve küçük kız kardeşini görmek içindi fakat artık Poyraz’a da borçlu olduğu hayatı vermeye ona kendini açıklayıp yeniden Rüzgar’ın Mimoza’sı olmaya da kararlıydı. Peki bu 10 yıl içinde Poyraz ne yaptı? Liza’nın geldiğini öğrenince tepkisi ne oldu? Onu affedebilecek mi? Liza’nın sebepleri nelerdi? Poyrazı ikna edebilecek mi? En önemlisi de Liza sakladığı büyük sırrı nasıl açıklayacaktı? Çok daha fazlası ile birlikte okuyup öğreniyoruz