Bu kitabı abartabilir miyiz?! kesinlikle hak ediyor.
9/10
·624 syf.··
2025 52. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 31 Temmuz 2025 09:10
Selam dostlaarr, kitabı şu an bitirdim ve ağzım açık kaldı diyebilirimm. O nasıl sondu öyle yaa.. hemen diğer kitabın çıkması lazımm. Bu kitap için beklentilerim bambaşkaydı. Yani konusunu böyle tahmin etmemiştim, fantastik olduğunu düşünmüştüm ama değilmiş. Ve bu haliyle de bayıldımm. En sevdiğim kitaplar listesine girer kesinlikle. AYRICA ŞU KİTABI BİRAZCIK ABARTABİLİR MİYİZZ?! Gerçekten okuduğunuza gram pişmanlık duymazsınız o derece söylüyorum bakınn. İnceleme biraz uzun olmuş olabilir ama konudan ziyade fikirlerimi belirtmiştim. aa eleştirmiş bir sürü ama sevmemiş diye düşünmeyin, bayııldııım. Dilara’nın kalemini gerçekten çok seviyorum. Ana karakterlerin yanında yan karakterlerin de geri planda kalmaması. Aynı zamanda çoklu ağızdan okuyuşumuz ve geçmiş-gelecek bölümleri okumamız.. bunların hepsini de kusursuzca yazıyor olması bence hayran olunası.. (sanırım Dilara Keskin’i biraz fazla seviyorum mkjzkjmzj) Olaylar Akyazı kasabasında geçiyor. Lina ve Mira ikiz kardeşler. Babaları kasabanın önemli zenginlerinden. Ama kızlarımız birbirinden oldukça farklı. Mesela Mira, daha rahat, ele avuca sığmayan, kendi kurallarını yazan, sert bir kız. Ama Lina, pembeliklerle dolu dünyasında yaşayan, oldukça başarılı, ailesinin sözünden çıkmayan birisi. Açıkçası ben Lina’yı daha çok sevdim. Çünkü çok tatlı geldi bana. Mira da.. bilemiyorum yani olayları fazla abarttığını düşünüyorum abi. Anlatayım siz de hak vereceksinizdir bana. Şimdi kasabanın bir başka zengin ailesinin ilk çocuğu olan Poyraz isimli bir karakterimiz var tamam mı? Poyraz ve Mira sevgili oluyorlar. İlk başta her şey mükemmel gidiyor tabi ki. Daha sonrasında kasabada bir parti yapılıyor. Partide de herkes var. Bu herkesin içinde.. Poyraz’ın nefret ettiği ve kavgalı olduğu yazlıkçılardan biri olan Tolga da var. Partide Tolga çok fazla içip sarhoş oluyor ve Mira da ne alakaysa adama sarılıp sarmaş dolaş onu evine bırakıyor?! Yani tamam adam fena sarhoş, düşmesin diye tutuyor öyle ama ne alaka yani. Milletin derdi seni mi gerdi cidden. Üstelik sevgilinin düşmanı bu kişi. Sonra birisi bunları fotoğraf çekiyor birlikte eve girerken ve bunu Poyraz’a gösteriyor. Poyraz da inanmıyor tabi başta. Ve gidip Mira’ya nerede olduğunu soruyor ve doğruyu söylemesini istiyor. Mira da gerizekalı ya yalan söylüyor orda. Poyraz da mantıklı olanı yaparak kızdan ayrılıyor.. ve burda herkes Poyraz’ı suçluyor. Sonra Mira bu ayrılık sonrası kasabayı terk ediyor, İstanbul’a teyzesinin yanına gidiyor falan. Ve bir senesini ne yaparak geçiriyor biliyor musunuz? “Poyraz beni niye unuttu, poyraz beni niye sildi” falan. Ablam kurban olayım ya acaba niye sildi çocuk seni. YANİ ALLAH RIZASI İÇİN Bİ EMPATİ YAPIN MESELA BEN SEVGİLİMİ, NEFRET ETTİĞİM BİR KIZLA SARMAŞ DOLAŞ ONUN EVİNE GİRERKEN GÖRSEM AYRILIRIM. Aldatıldığımı düşünürüm çünkü aşırı mantıklı bir sebep. Doğru söylemesini istediğinde yalan söyleyişi de cabası zaten. Kendi etti kendi buldu ama çevresi sürekli bu salağı haklı görüyor. Yani gerçekten kitap boyunca herkesin dilinde şu vardı. “Poyraz’ın, Mira’ya neler çektirdiğini unuttun mu? Nasıl yapar, kızı çok üzdü, onun yüzünden bir sene ayrı kaldık, Mira’yı göremedik” vs vs. Mira da bir sene sonra kasabaya geri dönüyor bu arada. Yani bilmiyorum sanki yetişkin değiller de 5 yaşındaki çocuklarmış gibiydi bu tavırları. Mira’nın babası ve annesi bile öyleydi bu konu yüzünden. Niye herkes bu kadar hassas bilemedim jmkzjmkz ama saçma geldi işte. Kitap aşırı komikti bu arada. Yani yaz kurgusu yazılmak istenirken cinayet kurgusu yazılmış gibiydi. ÖZELLİKLE EGEMEN.. GERÇEKTEN HAYATIMIN BELLİ BİR KESİMİNİ EGEMEN’E AŞIK OLARAK GEÇİRECEĞİM SANIRIM ÇÜNKÜ YAKIN ZAMANDA OKUDUĞUM KARAKTERLERE ASLA BENZEMİYOOR. Egemen ve Lina olmasaydı kitap çekilmezdi bence. Mira’ya fazla kanım kaynamadı benim. Egemen de Poyraz'ın kardeşi bu arada. Egemen’in ismini görmek bile sizi güldürüyor artık öyle bir haldi. Lina’ya olan sevgisi de beni zaten öldürdü.. hayran oldumm yaniii. Neyse olaya devam edelim bizz. Şimdi Mira kasabaya geri döndüğünde bir balo oluyor ve Mira da işte eğlencesine baloya katılıyor. Lina falan da yanında tabii. Bizimki dans edip eğlenirken (Poyraz’a nispet yapmaya çalışıyordu aslında, hani umurumda değilsin havaları falan) birisi Lina’yı defalarca bıçaklıyor ve Lina’yı bulduklarında baya kötü halde. Çok kan kaybetmiş falan. Hastaneye kaldırıyorlar onu. Ve Mira’ya katilden mektuplar geliyor. Bilmece veriyor katil. Eğer Mira bilmeceyi bilirse, katilimiz kendi hakkında bir bilgi verecek. Eğer bilemezse de Mira’nın sevdiği bir başkası daha ölecek.. yaniii birinci kitapta o kadar mektup yoktu. 2 defa bilmece ve birkaç mesaj geldi sadece. Ama sanırım ikinci kitabında artar diye düşünüyorum vee 2. KİTABI BEKLİYORUM SU AN DELİ GİBİİİ.. Tabiki her cinayet filminde ve kitabında olduğu gibi kızımız polise gitmek yerine kendisi halletmeye çalışıyor. Vee.. hiç şaşmaz.. katilimiz en beklenmeyen kişi çıkıyor.. arkadaşlar katili öğrendiğimde yeminle ağzım açık kaldı şakasızz jmkjzmzj hiç beklemiyodumm Lina’nın bir sevgilisi vardı bu arada. Ve ben o güzelim kızın o manipülatif orospu çocuğunda ne bulduğunu düşünüyorum sadece.. abi karşında egemen gibi bir doğa harikası var yani kafan iyi mi. ayrıca ya Lina’ya bu demde çok üzülüyordum gerçekten çünkü o piç sevgilisi de dahil etrafında bi insan yok. Hepsi onu kullanmanın derdinde ve toksik. Her karakterin kendi arkadaş çevresi vardı ve hepsini doyasıya okuduk. Yani bilmiyorum bence büyük başarı. Ama Dilara’dan öyle bir vibe alıyorum ki 200 tane yan karakter yazması gerekse hepsini de ustalıkla yazar.. (dikkat bu uygulama yazara duyduğum aşkı hatırlatmak içindir jmkjzjmkzj) Mitolojiye ilgisi olan biri olarak söylüyorum kii.. katilin bilmecelerinde mitolojik unsurlar kullanması beni büyüledi.. jmjmz tamam abarttım büyülenmedim ama aşırı hoşuma gitti mesela. Ayrıca kitabı okuyan arkadaşlarımdan falan “poyraz kocam yaa” tarzında şeyleri aşırı duydum.. arkadaşlar bence burada abartılması gereken poyraz değildi pardon ama yaptığı ne vardı ki? Kumarhanede bile Mira’ya seni asla bırakmam dedikten beş salise sonra yanına taş gibi bir kız geliyor. Ve Poyraz, Mira’nın dediği bir lafa sinir olduğu için o güvenilmez yerde kızı bırakıp yanına gelen hatunun peşinden gidiyor. Pardon ama ne bu? Ayrıca kıza kaşar iması da yapmıştı zamanında, yani ben öyle anladim abi (ben anladiysam doğrudur takılmayalım ayrıntılara :d ) durun bunu da anlatayım mesela. Poyraz’ın aşırı yakın olduğu Rüzgar diye bir arkadaşı var. Ben Rüzgar’ı da sevmiştim baya bi. Özellikle kız kardeşine karşı kıskanç abi halleri.. jmzjmkzjmkj bayılttı resmen ya. İşte Mira, katilden gelen bilmeceleri Rüzgar’a anlatıyor. Rüzgar da mitolojiden baya anladığı için buluyor tabii cevapları. Sonra doğal olarak yakın oluyor bunlar ama katili bulmak için yani. (tabii kızımızın etkilendiğini ve Rüzgar’ın da yıllardır onu sevdiğini, Poyraz yüzünden hislerini açıklayamadığını saymazsak..) Sonra Poyraz, Mira’ya ne diyor biliyor musunuz? “hedefinin tolga olduğunu düşünmüştüm ama senn rotayı Rüzgar’ a çevirmişsin” pardon pasam hayirdir yani. Kitabın sonlarına doğru da kıza diyor ki “ah, senin beni aldatmadığına emindim zaten” he amk aynen emindin de öyle dedin o yüzden dimi? Karakterlerin her biri aşırı tatlıydı ama şey Kızların dedesi vardı. Ahmet dede.. jmjkzjkzj abii hayatımda okuduğum en eğlenceli dedeydi ya resmen. Adam elinde tüfekle geziyor birisini vurabileyim diye. Valla okuyun pişman olmazsınız garanti veriyorumm o derece. Iyi okumalaarrr.
Kayıp YansımaDilara Keskin · İndigo Kitap · 2025256 okunma
·
346 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.