7/10
·152 syf.··
2025 19. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 15 Ağustos 2025 14:35
Fournier'den okuduğum 8. kitap ve Fournier'in yazdığı son kitap. Öncelikle yazarla daha hiç tanışmamış biri için uygun bir başlangıç kitabı değil bence ama kitabın içinde barındırdığı konu tüm insanların bilinçlenmesi gereken bir konu olduğu için özellikle bazı insanların kesinlikle okuması gerekiyor. Tabii ne kadar işe yarar orası tartışılır. Kitaba gelecek olursak konusu aslında hepimizin bildiği, uzun bir süredir de gündemde olan çevre kirliliği ve bunun doğaya ve hayvanlara verdiği zarar. Bu kitabın farkı derdini hayvanların ağzı ile anlatması. Küçükken izlediğimiz filmlerde, okuduğumuz kitaplarda görürdük hep konuşan hayvanları ve düşünürdük acaba gerçekten konuşsalar nasıl olur diye. O zaman tabii iyimser düşünürdük ama gerçekten hayvanlar konuşsaydı eğer işte böyle isyan ederlerdi bizlere. Haksız da sayılmazlar isyanlarında. Biz insanlar dünyayı tehlike altındaki bir başyapıta, cennetleri de cehenneme çevirdik. Bu yaptıklarımızı birer birer yüzümüze vuruyor Fournier'in röportajına katılan hayvanlar ve durup düşünmemizi sağlıyorlar. Gerçekten de kitabı bitirdikten sonra sorguladım biz ne yapıyoruz diye. Kendi evimizi, yaşam alanımızı, dünyamızı kirletiyoruz ve bunu yaparken bu dünyada yaşayanın tek biz olmadığını unutuyoruz. Oysa diğer canlılar bize, dünyaya katkı sunmaya devam ediyor. Arılar mesela bugün de bal üretmeyeyim demiyorlar. Bıkmadan usanmadan bizler için bal üretmeye devam ediyorlar bizim onlara verdiğimiz zarara rağmen. Biz insanlar bunları hak ediyor muyuz bilmiyorum ama böyle devam ederse ekmeğimize Nutella sürmekle yetinmek zorunda kalacağız. Bir gün daha bilinçli bireyler olmamız dileğiyle... İyi okumalar...
Ne Düşünüyorsun?Jean-Louis Fournier · Yapı Kredi Yayınları · 2025225 okunma
·
118 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.