Direkt bütün seriyi ilk kitabından eleştirmek istedim. Seriyi chatgpt ile uzun sohbetlerim sonucunda aldım. Sadece ilk kitabını mı alsam direkt seriyi mi alsam diye de çok kararsız kaldım. 1.'yi okuyunca olay akışından dolayı devam etmeyi istemek bayağı doğal olmuş oldu. Kitap akıcı ve konu bağlamında bir fantastiğe uygundu. Ancak beklentimin altında kaldığını söyleyebilirim çünkü hikayenin tropeu enemies to loverstı ve ilişki çok hızlı romantizme döndü-ki bana kalırsa 3 kitaplık bir seride enemies to lovers en erken 2. kitabın yarısına doğru gelişmeli-, bunun dışında betimlemeleri (mekan, duygu, iç dünya olarak) güzel olmasına rağmen Cardan dışındaki karakterlerin fiziksel betimlemelerinde ciddi eksik vardı. Yan karakterler belki göz ardı edilebilirdi ancak Jude'un betimlemeleri bile çok üstü kapalı verilmişti. En beğendiğim 3. kitap oldu, çünkü 3.'de daha ciddi taht hakkında konuşmaları, düzgün savaşlar ve daha mantıklı konuşmalar vardı. Kitabı okurken bile Netflix filmlerine benzetmeden edemedim. "Gerçek aşkı" bulmuş yan karakter ama mutlaka bulunması gereken eşcinsel çift, sevgi değil fiziksel bağlamda gelişen bir ana karakter aşkı gibi şeyler kitaba karşı hafif bir antipati bile beslememe bile sebep oldu. Reading slumptan çıkmak için veya internet bağlantısının kesilmesi durumunda dizi izleme niyetine okuyabilirsiniz. :)